ایسنا نوشت:مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه قیمت تمام شده‌ی هر متر مکعب آب روستایی 1500 تومان است که در قبض‌ها 191 تومان لحاظ می‌شود، گفت: در آینده‌ی نزدیک 20 روستا با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی از گردونه آب‌رسانی سیار خارج می‌شوند.

مهندس «نورالله تیموری» در نشست خبری از آبرسانی سیار به 51 روستای استان خبر داد و اظهار کرد: هم اکنون 98.5 درصد از جمعیت روستایی با جمعیتی بیش از 177 هزار نفر در 498 روستای این استان تحت پوشش خدمات این شرکت هستند .

وی با اشاره به اینکه ساخت 8 مجتمع آبرسانی روستایی در دستور کار آب و فاضلاب روستایی ایلام قرار دارد، افزود: این شرکت در راستای تعهد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در تلاش است تا با تکمیل تعداد دیگری از این مجتمع‌ها، تا پایان امسال 20 روستای را از گردونه آب‌رسانی سیار خارج کند .

تیموری ایجاد مجتمع‌های آبرسانی را دغدغه اصلی آبفای روستایی دانست و اضافه کرد: متوسط مصرف سرانه به ازای هر نفر 198 لیتر بوده در حالی که در متوسط کشوری سرانه آب تولیدی به ازای هر نفر در شبانه روز 220 لیتر است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه شاخص کیفیت آب شرب روستایی استان را بالاتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: شاخص کیفیت آب شرب روستایی در استان هم اکنون به بالای 99 درصد رسیده است .

تیموری با اشاره به نقش مخرب فرسودگی شبکه توزیع در هدر رفت آب، گفت: 748 مورد انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای استان ایلام در سال گذشته شناسایی شده که از این تعداد 495 مورد قطع و مسدود شده است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 220 انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای این استان شناسایی و قطع شده است .

تیموری به وجود 50 هزار مشترک آب روستایی در سطح استان اشاره و اظهار کرد: 46 هزار مشترک مسکونی داریم که بیشترین مشترک کشور از لحاظ خانگی مربوط به استان ایلام است که آب مورد نیاز این مشترکین از 185 منبع شامل 110 دهنه چشمه و 75 حلقه چاه تامین می‌شود .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام با بیان اینکه قیمت هر متر مکعب آب روستایی 1500 تومان است که در قبض‌ها 191 تومان لحاظ می‌شود، اظهار کرد: 35 پروژه در نقاط مختلف استان در بخش آب روستایی در حال انجام است که بهره برداری از این تعداد پروژه باعث مهاجرت معکوس خواهد شد چرا که در مناطقی که در حال حاضر مشکل آب حل شده با مهاجرت روستاییان از شهر به روستا همراه بوده است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =