ایسنا نوشت: دولت‌های ترکیه، فرانسه و اسپانیا در بیانیه‌های جداگانه تصمیم رژیم صهیونیستی برای ادامه شهرک‌سازی‌ها در قدس را محکوم کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: آنکارا تصمیم اخیر تل آویو برای ساخت 1500 واحد مسکونی برای اسرائیلی‌ها در شهرک‌های غیرقانونی موجود در قدس شرقی را محکوم می‌کند.
در این بیانیه آمده است: اتخاذ چنین تصمیمات غیرقانونی به مثابه نقض قوانین بین المللی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت امور خارجه اسپانیا نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که شهرک‌های یهودی در قدس شرقی و دیگر بخش‌های اراضی اشغالی فلسطین غیر قانونی هستند.

در این بیانیه آمده است که شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس مانعی بر سر راه تحقق صلح و تشکیل دو کشور به شمار می‌رود.
فرانسه هم ضمن محکوم کردن طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 1500 واحد مسکونی برای یهودیان در قدس شرقی، خواستار بازنگری رژیم صهیونیستی در این طرح شد.

"آنیس روماتی اسبانی" سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرد که این کشور شدیدا نگران شهرک سازی جدید رژیم صهیونیستی است و ادامه شهرک سازی را تهدیدی جدی برای راه حل تشکیل دو کشور می داند.

رئیس جمهور فرانسه پنجم ماه جاری تاکید کرد که شهرک سازی رژیم صهیونیستی از نظر قوانین بین المللی امری غیر قانونی است و می تواند اعتماد بین طرفین فلسطینی و صهیونیستی را از بین ببرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =