۰ نفر
۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

ایلنا نوشت: وزیر نیرو گفت: پیش بینی ما این است امسال ۵ درصد افزایش برق داریم و آماده این موضوع هستیم. میزان توان ما برای افزایش مصرف حدود ۷ درصد است اما افزایش مصرف حدود ۱۱ درصد است این کمی ما را تحت فشار قرار داده است.

حمید چیت چیان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران راجع به مشکلات احتمالی در زمینه تامین آب و برق در فصل تابستان، گفت: همانطور که بار‌ها بیان شده ما امسال با دو مطلب عمده مواجه شدیم. گرمای بی‌سابقه‌ای وجود دارد و مناطقی از کشور همزمان با هم گرم شده که به شدت مساله افزوده است. اگر هر کدام از مردم ۵ درصد تا ۱۰ درصد مصرف آب و برق راکاهش دهند، ما هیچ نگرانی برای تامین آب و برق نخواهیم داشت.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است امسال ۵ درصد افزایش برق داریم و آماده این موضوع هستیم. میزان توان ما برای افزایش مصرف حدود ۷ درصد است اما افزایش مصرف حدود ۱۱ درصد است این کمی ما را تحت فشار قرار داده است.

او افزود: این کاهش ۵ درصد کار سختی نیست اگر داخل خانه نیستیم وسایل سرمایشی و لامپ را خاموش کنیم، لوازم برقی را با هم استفاده نکنیم و از این قسم کارهای ساده می‌تواند به کاهش مصرف کمک کند. امیدوارم با این اقدامات تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

39225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    چرا همش مردم باید صرفه جویی کنند چرا سیستمهای روشنایی معابر که همه لامپهای پر مصرف هستند جایگزین نمیشوند تاوان بی مدیریتی و اتلاف منابع را باید مردم بدهند؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
    0 0
    عیب نداره آقای وزیر. ما ایرانی ها تا تحت فشار نباشیم کاری نمی کنیم. البته فکر کنم همه مردم دنیا اینجور باشند. بنابراین بروید و وقت و سرمایه بگذارید و برق بیشتری تولید کنید اینجوری اشتغال هم ایجاد می شود. مصرف همیشه چیز بدی نیست اگر هم یک روز مسلمانیمان از کلام به عمل تبدیل شد و آدم های صرفه جویی شدیم آنوقت برق اضافه مان را می فروشیم