رئیس کمیسیون عمران مجلس، تعامل و همکاری متقابل میان مردم . جامعه مهندسی و سازمان نظام مهندسی را زمینه ساز امنیت و رفاه مردم در حوزه ساخت و ساز و تامین مسکن دانست.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدرضا کوچی رضایی در آیین افتتاح رسمی بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه خاطر نشان كرد: در بحث ساخت و ساز ساختمان، جامعه و مردم ، جامعه مهندسین و سازمان نظام مهندسی سه ضلع تعیین كننده در امنیت جامعه به شمار می رود كه باید با ایجاد اعتماد در بین آحاد جامعه در حوزه ساخت و ساز و تامین مسكن تحولی قابل توجه در كشور به وجود آید.
او ارتقا علم و دانش و خلاقیت را از مهمترین عوامل ایجاداعتماد در جامعه عنوان كرد و گفت: مهندسان باید از درك صحیح از نیاز های مردم ضرورت حضور خود را در جامعه به اثبات برسانند.
رئیس كمیسیون عمران مجل خاطر نشان كرد: سازمان نظام مهندسی نیز بعنوان رابطی میان مردم و مهندسان باید در كنار بهبود معیشت و ارتقای دانش مهندسان بستر سازی و زمینه سازی لازم برای جلب اعتماد مردم به خدمات فنی مهندسی را فراهم كند.
کوچی رضایی افزود: ایران آبستن حوادث غیر مترقبه فراوانی است و در حال حاضر بیش از ۱۹ میلیون نفر در بافت های فرسوده زندگی می كنند كه این معضل در كنار مشكل حاشیه نشینی بدون استفاده از ظرفیت مهندسان در كارهای عمرانی بر طرف نخواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اصلاح قانون نظام مهندسی را از مهمترین عومل تامین استقلال مهندسین عنوان كرد و گفت: در حال حاضر نیروهایی خارج از نظام مهندسی بر فعالیت مهندسان اعمال نظر و قدرت می كنند و اگر می خواهیم این مشكل حل شود باید قانون نظام مهندسی ساختمان كشور اصلاح شود.
رئیس كمیسیون عمران مجلس صادرات خدمات فنی و مهندسی را از مهمترین راههای بهبود شرایط اقتصادی مهندسان و كشور دانست و گفت: دولت دوازدهم باید در انتخاب سفرا از افرادی استفاده كند كه با آشنایی كامل نسبت به فرصت های اقتصادی زمینه صادرات خدمات مهندسی به كشورهای مختلف را فراهم كند.
کوچی رضایی مقوله نگهداری و تعمیرات را از مهمترین نیازهای حوزه مهندسی در كشور عنوان كرد و گفت: عمر متوسط ساختمان های كشور در مقایسه با كشورهای پیشرفته بسیار پایین است و باید برای نگهداری از آنها واحدهای متخصص تعریف شود تا با مشكل مشابهی مثل ساختمان پلاسكو كه هیچ نهادی مسئولیت نگهداری آن را بر عهده نگرفت مواجه نشویم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =