لیست "جبهه احیاء نظام پزشکی" با هدف صیانت از حقوق پزشکان و بیماران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت اله حافظی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به فلسفه ایجاد "جبهه احیاء نظام پزشکی" به منظور حضور در انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی پرداخت و افزود: صیانت از حقوق بیماران و پزشکان و در نهایت ارتقای نظام سلامت مهمترین هدف این جبهه است از این رو تعدادی از پزشکان با تخصص ها و گرایش های مختلف دور هم جمع شده و جبهه احیاء را تشکیل داده اند. بعد از تشکیل این جبهه و مطالعه روی کاندیداها و طی چند مرحله غربالگری در نهایت 10 نفر به عنوان کاندیداهای مورد حمایت این جبهه انتخاب شدند شامل 7 پزشک متخصص و 3 پزشک عمومی که دو نفراز پزشکان عمومی دستیار تخصصی هستند.

وی با بیان اینکه سعی شده در این لیست از چهره های جوان و فعالان اجتماعی و صنفی استفاده شود که سوابق مشخصی دارند، اعلام کرد: نظام پزشکی ما همانند بیماری است که نیاز به احیاء دارد، برای نمونه نحوه تعامل پرسنل سازمان نظام پزشکی با جامعه پزشکی به دغدغه جدی همکاران تبدیل شده که باید بازنگری شود، حقوق صنفی پزشکان عمومی سالهاست که نادیده گرفته می شود و در تعامل با بخش خصوصی و دولتی حقوق آنها رعایت نمی شود. دستیاران نیز وضعیت مشابه دارند که باید این مشکلات و مسایل احصا، بررسی و برطرف شود.

حافظی که هم اکنون رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران را برعهده دارد، به برخی از مشکلات جامعه پزشکی از جمله مشکلات دستیاران پاتولوژی در آزمون اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل غیر قابل قبول در انتخابات پیش رو حضور برخی از مسئولان دولتی در انتخابات است، چگونه این افراد که در بدنه دولت هستند می خواهند مطالبات نظام پزشکی را از دولت پیگیری کنند.

اسامی این لیست عبارتند از دکتر رحمت اله حافظی متخصص طب فیزیکی، دکتر گرانپایه متخصص جراحی عمومی، دکتر محمدرضا کاظمی آشتیانی پاتولوژیست، دکتر بابک خطی متخصص اطفال، دکتر داوود روشنی متخصص طب اورژانس، دکتر محمود برفه ای رادیولوژیست، دکتر علیرضا مقدسی چشم پزشک ، دکتر نوید مقدم رزیدنت، دکتر میثم رضایی رزیدنت و دکتر پیمان رحمانی پزشک عمومی اعلام کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =