۰ نفر
۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴

فیلم مستند «نقطه و شیر» ساخته سروناز علم‌بیگی که مستندی درباره‌ پرویز تناولی، نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت ایرانی است، متقاضی شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این فیلم به مدت زمان 28 دقیقه، در سال 1396 ساخته شده و برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه جشنواره سینماحقیقت ارائه شده است.

در خلاصه موضوع «نقطه و شیر» آمده است: «این فیلم مستند- انیمیشن در هشتاد سالگی استاد مجسمه‌سازی ایران پرویز تناولی ساخته شده و چهار وجه هنری او (مجسمه‌سازی، نقاشی، نویسندگی و مجموعه‌داری) را در‌بر‌می‌گیرد. «نقطه و شیر» سفری است به دل و اندیشه پرویز تناولی که نه با گفتگو، بلکه با استفاده از آرشیوهای شخصی، احساسات و نگاه هنری این هنرمند را نمایش می‌دهد.»

پرویز تناولی متولد سوم فروردین 1316 در تهران از مشهورترین مجسمه‌سازان ایران است که مجموعه مجسمه‌های «هیچ»، «دست‌ها»، «قفل و قفس» و «شاعر»، در زمره‌ معروف‌ترین آثار وی هستند.

سروناز علم‌بیگی، متولد سال 1356 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته نقاشی است. «تومارولند» و «اتاق دوم» از دیگر آثاری است که توسط وی کارگردانی شده است.

 

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =