معظمی: انتزاع وزارت‌خانه‌ها بازگشت به عقب است

رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به طرح جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت واکنش نشان داد.

منصور معظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به طرح جداسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: تفکیک و انتزاع از نظر من بازگشت به عقب است.

وی با اشاره به تحقیقاتی که در این خصوص صورت گرفته، عنوان کرد: بررسی‌ای روی 100 کشور صورت گرفته است که از این تعداد کشور، در 78 درصد آنها صنعت، معدن و تجارت با یکدیگر بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین در میان کشورهای توسعه‌یافته، از 30 کشور، در 24 کشور صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد با یکدیگر بوده است.

معظمی تصریح کرد: انتزاع درست نیست؛ این‌ها یک مجموعه است. اگر این اتفاق بیفتد، بروکراسی را بیشتر می‌کند و چالاکی دولت کمتر می‌شود. بخش خصوصی تحت فشار قرار می‌گیرد و عایله دولت نیز بزرگ‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که انتزاع بازگشت به عقب است، متذکر شد: من معتقدم در این بخش ادغام کار درستی بود. ما به جای این‌که انتزاع کنیم، هنوز هم یک‌سری وزارتخانه‌ها را در کشور باید ادغام کنیم؛ مثل نفت و نیرو، آموزش عالی و آموزش و پرورش.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که هر چه می‌شود، دولت را باید کوچک کنیم، خاطرنشان کرد: در صورت انتزاع هزینه‌ای که دولت می‌دهد، این است که نیرو و ساختمان اضافه می‌شود. همچنین تصمیم‌گیری در این بخش طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد شد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =