زندان‌ها باید از البرز منتقل شوند / مسائل اجتماعی استان البرز نگاه ملی را می‌طلبد

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با تأکید بر اینکه زندان ها باید از البرز منتقل شوند، گفت: این استان در بسیاری از بخش ها در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد بنابراین نیازمند تامین امکانات و اعتبارات بیشتری است.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، "تقی رستم وندی" در "کارگروه فرهنگی اجتماعی" استان البرز که ظهر یکشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ درصد است افزود: در رتبه بندی علل طلاق، اعتیاد در جایگاه چهاردهم قرار دارد.
رستم وندی ادامه داد: در کل کشور حرکت ملی و عزمی جدی در در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد بوده ایم‌.
وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه سال ۹۵ در حوزه طلاق در قیاس با سال ۹۴ طلاق مهار و این روند کاهش پیدا کرده گفت: در سایر آسیب ها نظیر اعتیاد برنامه و طرح های ویژه ای مطرح شده که انتظار می رود استمرار این طرح ها رشد آسیب های اجتماعی در البرز کاهش پیدا کند.
این مسئول با بیان اینکه با اعلام اینکه البرز به دلیل نرخ بالای رشد جمعیت و مهاجرپذیری نگاه ملی می طلبد افزود: این استان در بسیاری از بخش ها در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد بنابراین نیازمند تامین امکانات و اعتبارات بیشتری است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اسیب های اجتماعی ستادهای ملی وجود دارد که این ستادها در استان ها نظارت کامل را داشته، افزود: اقدامات استانی و منطقه ای باید با ستاد و طرح های ملی هماهنگی لازم را داشته باشند.
قائم مقام محترم وزیر کشور تصریح کرد: ابلاغ تشکیل سازمان اجتماعی از طرف سازمان امور استخدامی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه برخی از شاخصه های مرتبط با اسیب های اجتماعی نظیر قتل، سرقت، جرایم خشن و نزاع کاهش داشته است، اعلام کرد: انتقال زندان ها از البرز باید صورت گیرد که پیگیری های مربوط به این بخش از سوی توسط استان صورت گرفته ولی موانعی از سوی سازمان زندان ها وجود دارد که باید برطرف شود.
رستم وندی با بیان اینکه انتشار اطلس آسیب های اجتماعی تا پایان سال جاری انجام و روز آمد خواهد شد، افزود: برنامه های بسیاری در حوزه کنترل آسیب های اجتماعی تهیه و تدوین شده که در کشور اجرایی خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =