چرا مرغوبترین و مستعدترین زمینهای آبی و اراضی کشاورزی و جنگل ها در لرستان و کشور که منبع تولید و اشتغال محسوب می شوند را تغییر کاربری می دهید!

بهرام رمضانی- این حقیقتی تلخ است که از بین رفتن اراضی و زمین های کشاورزی و ساختن برج ها و هتل ها آنهم با هزینه هنگفت و گرفتن وام های کلان توسط افراد ذی نفوذ و جود دارد و به موضوعی انکار ناپذیر تبدیل شده است .
آری بحث زمین خواری و کوه خواری در مناطق چهارگانه حفاظت شده سالهاست که طبیعت کشور را درمی نوردد . چرا که اینگونه رانت ها معمولا توسط افراد ضعیف و متوسط جامعه صورت نمی پذیرد قطعا در پشت این سناریوی عظیم تبدیل اراضی کشاورزی به برج و غیره و ذالک (زمین خواری و کوه خواری ) اشخاصی ذی نفوذ و زالو صفت وجود دارند که خون مردم را می مکند و سالها ست طبیعت زیبای لرستان و کشور را به نابودی کشانده اند.
متاسفانه قانون گریزی و قانون ستیزی از نمونه بارز اینگونه افراد بوده و با خون و پوست آنها اجین شده است . این عزیزان در بهترین نقاط کشور ساخت و ساز می کنند و گرفتن مجوز از دستگاههای اجرایی و مدیران دولتی برای آنان بسیار آسان است چرا که قانون در مورد آنان صدق نمی کند و دور زدن قانون و قانون گریزی از نمونه بارز اینگونه افراد است . اینگونه جانوران کوهخوار و زمین خوار و جنگل خوار را نه تنها در لرستان بلکه در همه جای ایران میتوان دید کنار دریا در وسط جنگلها ی زیبا در بهترین زمینهای مرغوب کشاورزی ،، به امید روزی که هیچ قدرتی نتواند قانون را لغو کند و نادیده بگیرد . بشر امروزی آن هم از نوع گردن کلفت و زالو صفت به هیولایی تبدیل شده که چیزی جز یک رد پای سیاه از خود به جا نمی گذارد .آری انسانهای به اصطلاح مترقی و پیشرفته در تضاد با محیط زیست می باشند این در حالیست که انسانهای اولیه همراه و همگام با طبیعت بودند و کمترین خسارت را به طبیعت و محیط زیست وارد می ساختند . گفته می شود انسان تنها موجودی است که به دست خودش نابود می شود چرا که برداشت ما در طبیعت بیشتر از ظرفیت واقعی آن می باشد و بشر امروزه اجازه خود پالایی و ترمیم را به طبیعت را نمی دهد و در نهایت عدم توجه به توسعه پایدار کره زمین را نابود خواهد ساخت . بشر امروزی به هیولایی تبدیل شده که جز یک رد پای  مخرب چیزی از خود بر جا نخواهد گذاشت و آیندگان از رفتار شان با طبیعت شرمسار خواهند شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =