بزرگداشت جین فوندا و رابرت ردفورد در ونیز

جشنواره فیلم ونیز با اهدای جایزه شیر طلایی از یک عمر دستاورد هنری رابرت ردفورد و جین فوندا تقدیر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جین فوندا و رابرت ردفورد دو تن از بازیگران سرشناس سینمای آمریکا برای نخستین نمایش فیلمن «روح‌هایمان در شب» به جشنواره ونیز سفر می‌کنند و یک روز پیش از نمایش فیلم برای یک عمر دستاورد هنری شیر طلایی جشنواره را دریافت خواهند کرد.

فیلم «روح‌هایمان در شب» در بخش غیررقابتی جشنواره نمایش داده می‌شود. فیلم با اقتباس از رمان کنت هاروف با فیلمنامه‌ای از مایکل اچ‌وبر ساخته شده است. داستان فیلم درباره زنی تنها به نام ادی مور (جین فوندا)‌ است که ناگهان به دیدار همسایه‌اش لوییس واترز (رابرت ردفورد) می‌رود که از قرار او نیز سال‌ها است که تنها زندگی می‌کند. ‌آن‌ها در شهری کوچک سال‌ها همسایه بوده‌اند اما ارتباط اندکی با هم دارند.

آلبرتو باربرا دبیر جشنواره فیلم ونیز با اشاره به اهدای جایزه افتخاری شیر طلایی به فوندا و ردفورد آن‌ها را بازیگرانی خارق‌العاده توصیف کرد. او در ادامه به جشنواره ساندنس اشاره و ردفورد را برای پایه‌گذاری چنین رویداد درخشانی در دنیای فیلمسازی تحسین کرد.

«روح‌هایمان در شب» محصول کمپانی نتفلیکس است. این کمپانی پیش از این نیز با چند اثر به جشنواره فیلم کن پا گذاشته بود. از آنجا که نتفلیکس شرکتی برای عرضه استریم ویدئو است، حضورش در کن با انتقادات بسیاری روبه‌رو شد که عمده آن درباره نقش این گونه شرکت‌ها در محدود شدن بازار اکران فیلم‌های در سالن‌های سینما است.

در این میان آلبرتو باربرا دیدگاه متفاوتی دارد و با روی باز از حضور محصولات نتفلیکس در جشنواره ونیز استقبال کرده است.

هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم ونیز از ۸ تا ۱۸ شهریور (۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر) برگزار خواهد شد.

منبع: ورایتی/ ۱۷ جولای

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =