ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا در اجرای حکم دادگاه هاوایی به نمایندگی های خود در اقصی نقاط جهان اطلاع داد که مادربزرگها و پدربزرگهای شهروندان آمریکایی دارای تابعیت 6 کشور اسلامی نیز از شمول فرمان مسافرتی ترامپ معاف شده اند و می توانند به این کشور سفر کنند.

رویترز امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: دریک واتسون قاضی دادگاه هاوایی جمعه هفته پیش رای داد که پدربزرگها و مادربزرگها و دیگر بستگان شهروندان آمریکایی تبعه ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن در زمره اقوام نزدیک قرار گرفته می توانند ویزا دریافت کنند.

حکم این قاضی بلافاصله پس از صدور لازم الاجرا شد و پس از آن دولت آمریکا از دیوان عالی این کشور خواست تا جلوی اجرای این رای را گرفته و آن را نقض کند.

بر اساس نامه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا، تعریف محدود پیشین اصلاح شده و پدربزرگها، مادربزرگها، نوه ها، برادران زن و برادران شوهر، خواهران زن و خواهران شوهر، عمه ها ، عموها، خاله ها، دایی ها، خواهر زاده ها و برادرزاده ها، عموزاده ها، عمه زاده ها، دایی زاده ها و خاله زاده ها جزو اقوام نزدیک به شمار رفته و از شمول این محدودیت خارج می شوند.

با این حال بر اساس نامه وزارت امور خارجه آمریکا، نیازی نیست که نمایندگی های این کشور بر اساس تعریف جدید در درخواست های رد شده روادید بازنگری کنند.

تیلرسون پیشتر چهار نامه دیگر به نمایندگیهای دیپلماتیک آمریکا ارسال کرده بود و در آنها راهنمایی های لازم را در باره اجرای مصوبات قانونی جدید ارائه شده بود.
وزارت امورخارجه آمریکا پیشتر نامزدها را نیز از محدودیتهای مسافرتی این کشور برای اتباع هفت کشور دارای اکثریت مسلمان خارج کرده بود.

دیوان عالی آمریکا چند هفته پیش با صدور رایی فرمان جنجالی 6م مارس (16م اسفند) ترامپ را با برخی تعدیل ها به مرحله اجرا گذاشت و اعلام کرد که افرادی که نسبت خویشاوندی یا رابطه نزدیک کاری با اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکایی دارند از شمول فرمان مهاجرتی و مسافرتی ترامپ مستثنی هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =