کیفیت بخشی به آموزش و تخصصی کردن آموزش در دوره ابتدایی

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه کمیته برنامه ریزی با اشاره به ضرورت ساماندهی منابع انسانی گفت : کیفیت بخشی به آموزش و تخصصی کردن آموزش در دوره ابتدایی از جمله راهکارهای ساماندهی منابع انسانی است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، خدانظر دریکوند ایجاد تعادل بین نیاز مدارس با منابع انسانی را یک هنر مدیریتی برشمرد و افزود : مدیران باید بتوانند از منابع انسانی وجود خود با رعایت اولویت ها بهترین بهره برداری را داشته باشند.

وی به وجود 579نیروی مازاد در مناطق و شهرستان ای استان اشاره کرد و ادامه داد : راهکارهایی تدوین شده تا از این نیروها متناسب با تخصص و رشته آنها درجاهای مورد نیاز استفاده شود .

دریکوند کیفیت بخشی به آموزش ، برگزاری کلاس های تقویتی و جبرانی ، راهنمای تعلیماتی ، مراقبین سلامت و بهداشت مدارس ، نظارت بالینی در مدارس و تخصصی کردن دوره ابتدایی را از جمله این راهکارها برشمرد و افزود : برای جبران کسری نیروهای آموزشی ، مقرر شده تا مدیران و معاونین مدارس از 2تا 6ساعت به تناسب تعداد ساعات هردرس در هفته به تدریس در رشته شغلی خود بپردازند .

مدیر کل آموزش وپرورش استان در ادامه بر این نکته تاکید کرد که در مناطقی که نیروی مازاد در رشته ای وجود داشته باشد به کار گیری نیروی حق التدریس در آن رشته ممنوع می باشد و ادامه داد : بر اساس سیاست تفویض اختیار وزارت به استانها مدیریت منابع مالی و انسانی عملا به استانها واگذار شده و چنانچه در این خصوص درست مدیریت نشود خود استان ها با چالش و مشکل جدی مواجه خواهند شد .

علی عبدی پور معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه به تشریح راهکارهای تدوین شده پرداخت و گفت : سقف کلاس و ساعات مناطق و شهرستان ها به دقت احصاء و به آنها ابلاغ شده است .

خیراله خیرایی دبیر کمیته برنامه ریزی آموزش و پرورش لرستان هم در این جلسه افزایش پوشش تحصیلی را در دوره های مختلف یک سیاست راهبردی عنوان کرد و گفت : هیچ دانش آموزی نباید از حق ادامه تحصیل محروم بماند . وی در ادامه نظارت بالینی در مدارس را یک راهکار برای ساماندهی نیروهای مازاد عنوان کرد و گفت : نظارت بالینی دقیق بر امور تحصیلی دانش آموزانی که ضعف درسی دارند از جمله مواردی است که در بهره وری بهتر از نیروهای مازاد موثر است.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =