نهادهای مذهبی به یک شبکه اجتماعی برای مقابله با اعتیاد تبدیل شوند

کارشناس مذهبی در رابطه با بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: نهادهای مذهبی به عنوان یک شبکه اجتماعی موفق می‌توانند جهت پیشگیری از اعتیاد و مصون‌سازی جوانان در راستای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر وارد میدان شوند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حجت الاسلام علي اصغر عسگري افزود: ضرورت دارد متوليان امر ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه‌هاي دولتي از پتانسيل و ظرفيت نهادهاي مذهبي به عنوان يك شبكه اجتماعي مردم نهاد و غيردولتي پرنفود براي تقويت و‌آشنايي با آموزه هاي ديني به عنوان اصول كاربردي و موثر بر سلامت روان در جهت مقابله با اعتياد استفاده و آن را گسترش دهند.


وي با بيان اينكه تقويت روحيه معنويت و مذهب تاثير عميقي در كاهش گرايش كودكان ، نوجوانان و جوانان به سمت مصرف مواد مخدر صنعتي و روان گردانها دارد، اظهار كرد: تقويت مهارت‌هاي ارتباطي و مهارت مقاومت در مقابل خواسته‌هاي منفي، خطر گرايش به اعتياد را كاهش مي‌دهد و بحث اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر را بايد از طريق نهادهاي مذهبي گسترش داد.


عسگري تصريح كرد: وظیفه هر دستگاهی است که به تناسب ظرفیتی که دارد از نهادهاي مذهبي براي مهار مواد مخدر استفاده كند و ضرورت دارد با فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی از آسیب‌های استفاده از مواد مخدر از رسوخ آن در بین خانواده‌ها جلوگیری شود.


اين كارشناس مذهبي با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی با هدف حساس سازی آحاد جامعه در ارتباط با عوارض و اثرات مواد مخدر ،گفت :مبارزه با مواد مخدر نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی در راستای آسیب‌های استفاده از مواد مخدر به‌ویژه مواد صنعتی و نوظهور بوده و ايجاد شبكه اجتماعي نهادهاي مذهبي جمله راهکاری مهم در مبارزه با این پدیده است.


عسگري با اشاره به اينكه اعتیاد به مواد مخدر یک مساله تهدید کننده برای جامعه است، افزود: اعتیاد به مواد مخدر نه تنها اجتماع و فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بلکه در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نیز تاثیر می‌گذارد.


وي، جايگاه نهادهاي مذهبي را در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مهم دانست و اظهار داشت :نهادهاي مذهبي از عناصر کلیدی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بشمار مي رود و همکاری و تعامل ادارات با اين نهادها در مصون ماندن جوانان از پدیده شوم اعتیاد بسیار تاثیرگذار است.


عسگري خاطرنشان كرد:در حال حاضر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي بیش از همه، قشر جوان و نیروی فعال جامعه را هدف قرار داده و از دیدگاه تعلیم و تربیت اسلامی تمام ناهنجاری‌های رفتاری و انحرافات بشر از نبود و یا ضعف اعتقاد مذهبی ریشه می‌گیرد و پایبندی به اصول مذهبی، بزرگترین عامل بازدارنده از انحراف‌های اجتماعی است که با تقویت و پررنگ شدن اصول دینی، مذهبی و معنوی در زندگی می‌توان از گرایش جوانان به پدیده شوم اعتیاد جلوگیری کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =