«خبرجنوب» نوشت: رئیس اتحاﺩیه صنف فروشندگان چینی و بلور شیراز گفت: بالغ بر80 ﺩرصد بلورجاتی که ﺩر بازار به اسم اقلام فرانسوی و ایتالیایی به مشتریان عرضه می شوﺩ، چینی است.

محمد تقي چيت ساز با بيان اين كه عمده ظروف چيني و بلور عرضه شده ﺩر بازار، وارﺩاتي و محصول كشور چين است، اظهار ﺩاشت: بالغ بر 80 ﺩرصد بلورجاتي كه ﺩر بازار شيراز به مشتريان عرضه مي شوﺩ، چيني است كه از كيفيت متفاوتي برخورﺩار است اما با بسته بندي كشورهاي اروپايي عرضه مي شوﺩ.

وي افزوﺩ: وارﺩكنندگان ظروف چيني و بلور براي كسب سوﺩ بيشتر و همچنين پرﺩاخت هزينه كمتر، اقدام به وارﺩات اقلام بي كيفيت به كشور ميكنند كه بخشي از اين مشكل به ﺩولت برميگرﺩﺩ چرا كه ﺩر مباﺩي وروﺩي اجازه وروﺩ اين اقلام صاﺩر ميشوﺩ، همچنين بخش قابل توجهي از اين كالاها نيز به صورت قاچاق وارﺩ كشور ميگرﺩﺩ.

چيت ساز با اشاره به اين كه بلورجات بيشتر از كشور چين و ﺩر ﺩرجه ﺩوم از كشورهاي ايتاليا، فرانسه، چك و اسلواكي وارﺩ كشور ميشوﺩ، گفت: از اواخر سال گذشته، ركوﺩ شديدي به ﺩليل نبوﺩ نقدينگي بر بازار فروشندگان چيني و بلور شيراز حاكم شده است.

وي بيان ﺩاشت: ﺩر گذشته مرﺩم تفنني و بدون نياز به اقلام چيني و بلور اقدام به خريد اين كالا مي كرﺩند اما به ﺩليل مشكلات اقتصاﺩي حاكم بر بازار، مرﺩم تا نياز به خريد اين اقلام پيدا نكنند خريد نمي کنند.

وي با اشاره به اين كه ﺩر بازار چيني و بلور شيراز، اقلام با ﺩرجه بندي نامرغوب تا مرغوب يافت مي شوﺩ، اظهار ﺩاشت: مشتريان بسته به قدرت خرید خوﺩ اقدام به خرید اين كالاها مي کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =