سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به مصدومیت یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه به دست فرد ناشناس، بر لزوم حفظ امنیت پزشکان و صیانت از حقوقشان برای ارائه خدمات هر چه شایسته در حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین  به نقل از وب دا ، دكتر ارسلان خالدي فر، ارائه خدمت و ارتقاء سطح كيفي و كمي خدمات را مستلزم فراهم نمودن امكانات و شرايطي دانست تا پزشكان خدوم و كادر درماني در محيطي ايمن و به دور از حاشيه و تعرض توان خدمت و به كار گيري تجربه علمي و عملي خود را داشته باشند.
وي با اشاره به برخي تعرضات و بد رفتاري هاي بيماران و همراهان بيمار در مراكز درماني و هنگام مراجعه به پزشك گفت: همه عوامل و ارائه دهندگان خدمات درماني در مراكز با علم به شرايط جسمي، روحي و رواني بيمار و همراهان وي در تلاش هستند تا با بكار گيري تمام ظرفيت و امكانات محدود بهترين خدمات را در اسرع وقت به بيمار ارائه نمايند، حال آنكه فرايند تشخيص و آغاز درمان نيازمند مقدماتي است كه لازمه آن حفظ آرامش كادر درماني و مراجعين مي باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در ادامه به تلاش دولت جهت ارتقاء سطح خدمات حوزه سلامت و بهبود وضعيت بهداشت و درمان در كشور و به ويژه مناطق محروم و كمتر برخوردار اشاره داشت و افزود: چهارمحال و بختياري در مدت اجراي اين برنامه چه در حوزه پروژه هاي عمراني و چه در حوزه توسعه زيرساخت هاي بهداشتي و درماني تحولات چشم گيري داشته است.
دكتر خالدي فر تصريح كرد: هرچند تا رسيدن به نقطه مطلوب مسير ناهموار و پرپيچ و خمي در پيش رو است و پيمودن اين مسافت طولاني، نيازمند مشاركت و همدلي همه مردم با جامعه پزشكي و ارائه دهندگان خدمت مي باشد.
وي ادامه داد، بدون شك ارائه دهندگان خدمات بهداشتي و درماني و خانواده هاي آنان خود بخش عمده اي از دريافت كننده خدمات اين حوزه مي باشند و تلاش اين عزيزان براي خدمت بهتر و فراهم نمودن امكانات بيشتر موجب منتفع شدن خودشان نيز خواهد شد، حال آنكه جامعه پزشكي متشكل شده است از كساني كه با تمام توان و ظرفيت هاي بالاي علمي، خدمت در حوزه سلامت و كمك به كاهش درد و آلام بيماران و خدمت به هم نوعان خود را انتخاب كرده اند.
دكتر خالدي فر افزود: آنچه موجب مي گردد تا با وجود تمام كاستي ها و محدوديت هاي مالي و تجهيزاتي بدون هيچ گونه خلل و مشكل جدي خدمات در حوزه سلامت بشكل مطلوب ارائه شود همدلي و همكاري مردم با مسئولين و ارائه دهندگان خدمات اين حوزه است.
وي تصريح كرد: در چنين شرايطي حفاظت و صيانت از كادر درماني و حفظ كرامت اين عزيزان و حفظ آرامش در مراكز بهداشتي و درماني بعنوان يك وظيفه ملي مطرح است.
دكتر خالدي فر، بروز برخي تندخويي ها و رفتارهاي ناهنجار در مورد جامعه پزشكي را به شدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: افراد بدخواهي كه دست به چنين رفتارهايي مي زنند بايد بدانند جز متشنج نمودن فضا چيزي عايدشان نخواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي استان، در خصوص حادثه اخير براي يكي از اعضاي هيات علمي اين دانشگاه گفت: حال وي رو به بهبود است و پيگيري براي شناسايي عامل يا عاملين اين حركت ادامه دارد.
به گفته وي، با توجه به اهميت موضوع و پيشگيري از انجام چنين حركات زشت و ناپسند از سوي ديگر افراد مغرض، درخواست رسيدگي عاجل به موضوع از سوي مراجع ذيصلاح و دستگيري فردخاطي و برخورد قاطع با وي شده و پرونده در حال پيگيري از سوي مقامات انتظامي و امنيتي استان است

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =