۰ نفر
۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵

مدیرعامل خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی با صدور پیام‌هایی، درگذشت مدیا کاشیگر را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در متن پیام تسلیت مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب به مناسبت درگذشت مدیا کاشیگر، نویسنده و مترجم، آمده است: «درگذشت استاد ارجمند، شادروان مدیا کاشیگر، نویسنده توانا و ادیبی دانشمند و مترجمی چیره‌دست که در شمار مفاخر فکری و فرهنگی عصر ما بود، مایه دریغ و تأسف شد. آثار ارزشمندی که از ایشان بر جای مانده یادآور خدمات بی‌شائبه آن استاد فقید در این عرصه خواهد بود.

فقدان تأثرانگیز او را به اهل فرهنگ و ادب و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم و برای آن شادروان آمرزش مسئلت می‌کنم»

همچنین در پیام بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با اظهار اندوه از درگذشت این نویسنده و مترجم در سن ۶۱ سالگی آمده است: «آقای کاشیگر در شمار نویسندگان و مترجمانی بود که به علت تلاش‌های ستایش‌برانگیز در برگرداندن آثار مهم جهان به زبان فارسی و همچنین تجربه‌های زیستی و مطالعاتی در اروپا، تسلط قابل اعتنایی به خواست و پسند مخاطبان ادبیات در کشورمان داشت و باید گفت که جامعه مترجمان و داستان‌نویسان ایرانی، شخصیت گران‌سنگی را در دوره‌ای که ادبیات مرزهای زبانی و قلمرو جغرافیایی را در نوردیده، از دست داده است.

بنیاد شعر و ادبیات داستانی این ضایعه را به خانواده زنده‌یاد مدیا کاشیگر و همچنین جامعه فرهنگی هنری کشور تسلیت می‌گوید و برای آن مرحوم، غفران الهی می‌طلبد.»

مدیا کاشیگر ظهر امروز (شنبه، هفتم مردادماه) در سن ۶۱سالگی درگذشت.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =