اسامی ۱۲ رسانه دیگری که میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها را امضا کردند، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه‌های عصر آزادی و سبزینه، نشریات سلامت و تجارت فردا، پایگاه‌های خبری دین آنلاین، هنرآنلاین، امیدنامه، بهارنیوز، کتاب نیوز، ستاره‌ها، هشت صبح و روزنو، میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها را امضا کردند.

با تشکیل شورای داوری میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها، ضوابط و شرایط برگزاری انتخابات این شورا به اطلاع امضا کنندگان میثاق خواهد رسید.

میثاق‌ حرفه‌ای رسانه‌ها، پیمانی است که مدیران رسانه‌های امضاکننده در پی تحقق اصول حرفه‌ای در رسانه خود و به منظور ایفای صحیح رسالت مطبوعاتی و نظارتی رسانه، داوطلبانه آن را امضا کرده‌اند و همه ارکان رسانه تحت مدیریت خود را به اجرای تعهدات آن هدایت می‌کنند.

امضاکنندگان مخیرند بنا به مقتضیات رسانه خود، بندهایی را به این میثاق اضافه کنند. همچنین مطابق این سند، امضاکنندگان این میثاق به منظور ایجاد ضمانت اجرای میثاق‌نامه، دو نفر از میان خود، یک نفر استاد ارتباطات، یک نفر پیشکسوت مطبوعاتی و یک نفر حقوقدان مسلط به حقوق مطبوعات را به عنوان شورای داوری به مدت یک سال انتخاب می‌کنند. آیین‌نامه این شورا، الزامات و اقدامات تنبیهی مترتب بر عدم التزام و یا عدم اجرای این میثاق، توسط امضا کنندگان تصویب می‌شود.

رسیدگی به شکایت اشخاص از رسانه‌های امضاکننده‌ میثاق‌، اعتراض رسانه‌ها به یک‌دیگر و روزنامه‌نگاران آن‌ها به رسانه متبوع خود به عهده این شورا است. آیین‌نامه و تصمیمات شورا نمی‌تواند ناقض قوانین جاری به ویژه قانون مطبوعات باشد. شورای داوری علاوه بر رسیدگی به مواردی که از سوی ذی‌نفعان به شورا ارجاع می‌شود، هرسال در موعد معینی گزارش رعایت مفاد این منشور از سوی همه امضا کنندگان را تهیه و منتشر می‌کند.

متن میثاق‌نامه می‌توانید اینجا بخوانید

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =