یک استاد حوزه و دانشگاه می‌گوید: همان طور که آقای روحانی گفت اگر نوبتی هم باشد نوبت ملت است و مطالبات مردم هم در ایام انتخابات مشخص بود بنابراین رئیس‌جمهور باید کابینه‌ای بچیند که پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با خبرآنلاین درباره سهم خواهی جریانات سیاسی از کابینه دوم روحانی، گفت: آنچه در انتخاب اعضای کابینه دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد پاسخگویی به مطالبات مردم است که بالاترین درجه و اولویت محسوب می شود.

وی افزود: اکثریت مردم در انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی رأی دادند و بعد از تأیید نتیجه انتخابات، آقای روحانی رئیس جمهور همه است. همان طور که آقای روحانی گفت اگر نوبتی باشد نوبت ملت است و مطالبات مردم هم در ایام انتخابات مشخص بود بنابراین رئیس جمهور باید کابینه‌ای بچیند که پاسخگوی مطالبات مردم باشد نه جریانات سیاسی. 

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: با شناختی که از آقای روحانی دارم او تحت فشار سهم خواهی های جریانات سیاسی قرار نمی گیرد و استوار و ثابت قدم در تحقق مطالبات مردمی پیش خواهد رفت.

وی افزود: به هر حال شرط دموکراسی و مردمسالاری و بازی در صحنه سیاست این است که وقتی رئیس جمهوری قدرت شرعی و قانونی خود را پیدا کرد باید به او اختیار داده شود و این اختیار طبق قانون اساسی برای او محفوظ است که خودش افرادی را  انتخاب کند که بتواند با آنها کار کند و آنها هم بتوانند با رئیس جمهور کار کنند.

غرویان یادآور شد: نباید افرادی در کابینه باشند که چرخ حرکت دولت و ملت را کُند کنند چون نهایتا هزینه اقدامات آنها به دوش ملت خواهد بود. مردم می خواهند دولت برای پیشرفت کشور در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی سریع حرکت کند بنابراین وقتی یک فرد مخالف در کابینه باشد به سنگ مانع و سدی مقابل دولت تبدیل می شود که متأثر از اقدامات او انرژی ها هدر می رود، زمان  تلف می شود و سرمایه های ملت از دست می رود بنابراین باید اعضای کابینه همه همفکر، یکدست و هماهنگ با رئیس جمهور باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اعضای کابینه دولت آینده بدون تندروی های سیاسی باید رویکردی اعتدالی مدنظر رئیس جمهور را جلو ببرند. هیچ وقت رئیس جمهور اعتدالگرا از مسیر خودش به سمت چپ و راست منحرف نمی شود بنابراین وزرا هم باید همین طور باشند یعنی کسانی باشند که فکر، اندیشه، منش و روش اعتدال را واقعا قبول و باور داشته باشند و طبق همین باور مسئولیت اجرایی خود را انجام دهند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =