معاون اول رئیس جمهور در جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی گفت: برنامه احیاء دریاچه ارومیه در دولت دوازدهم به عنوان یک اولویت کاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اسحاق جهانگیری در جلسه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: باور دولت این است كه با خشك شدن دریاچه ارومیه نه تنها استانهای غربی و شمال غربی كشور بلكه سایر استانها نیز دچار آسیب خواهند شد به همین دلیل ستادی ملی برای احیاء این دریاچه تشكیل و تلاش شد با كمترین فشار بر مردم، مشكلات دریاچه مرتفع شود كه خوشبختانه توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد اگرچه هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و دولت دوازدهم نیز به عنوان یكی از اولویت های كاری آن را دنبال خواهد كرد.
وی افزود: باید برای حل مسائل كشاورزی استان راهكار پیدا كنیم تا موانع و دغدغه های مردم استان در این زمینه مرتفع شود.
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مرز یكی از امتیازات و مزیت های مهم برای توسعه استان آذربایجان غربی كه با 4 كشور دارای مرز مشترك است محسوب می شود.
جهانگیری گفت: اینكه برخی افراد مرز را یك تهدید قلمداد می كنند درست نیست. نباید بخاطر برخی مسائل امنیتی كوچك، مرز را كه یكی از بزرگترین فرصت های توسعه است، نادیده بگیریم.
وی افزود: استانهای مرزی از فرصت ویژه ای برای توسعه برخوردارند و تصویب طرح ساماندهی مرزها و كوله بران كه اخیرا توسط دولت به تصویب رسید در جهت رسیدگی و توجه به وضعیت مرزهای كشور بود.
معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر در استانهای مرزی كشور بازارچه های مرزی فعال شوند، گام مهمی در جهت توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم این استانها خواهد بود.
جهانگیری گفت: گاهی اهمیت تجارت از صنعت و كشاورزی بیشتر است چراكه با سرمایه گذاری اندك در تجارت مرزی می توان درآمدزایی بالایی ایجاد كرد.
وی اضافه کرد: یكی از جهت گیریهای دولت دوازدهم توجه به امر شایسته سالاری است و دولت مصمم است فضایی در كشور ایجاد كند كه افراد توانمند و شایسته بدلیل مذهب و قومیت از فرصت مدیریت محروم نشوند چراكه همه ما ایرانی هستیم و از حقوق شهروندی یكسان برخورداریم.
جهانگیری با اشاره به مشكلات و دغدغه هایی كه استاندار آذربایجان غربی و نمایندگان استان در جلسه مطرح كردند، از معاونین خود خواست جلساتی را برای پیگیری این مشكلات با دستگاههای اجرایی برگزار و راهكارهایی برای حل مسائل استان تدوین كنند.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =