بازدید اکبر ترکان از پروژه های در حال احداث منطقه آزاد ماکو

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اولین روز از سفر سه روزه خود به منطقه آزاد ماکو، از پروژه های در دست احداث، سرمایه گذاری های انجام شده و فعالیت های در دست اقدام این منطقه بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد، اکبر ترکان در بدو ورود مورد استقبال حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاونین و مدیران این سازمان قرار گرفت.
اکبر ترکان روز سه شنبه ۱۰ مرداد ماه از طریق فرودگاه ماکو وارد این منطقه شد.
وی در روز اول سفر خود از پروژه های ترمینال اصلی فرودگاه ماکو، برج مراقبت و تجهیزات ناوبری خریداری شده توسط این منطقه، ساخت جاده مرگنلر به پلدشت، تعریض جاده مرگنلر به ماکو و جاده شوط، مجموعه ورزشی تفریحی ویژه بانوان و سالن کشتی در شهرستان شوط و پروژه جاده لجستیک (کمربندی ساری سو) بازدید کرد.
ترکان هم چنین با حضور در شهرک صنعتی صنایع سبک این منطقه، با مراحل ساخت این شهرک که در کمربندی شهر مرزی بازرگان قرار دارد آشنا شد.
این پروژه که کارفرمای آن سازمان منطقه آزاد ماکو است در زیربنایی به مساحت ۵۷۵۱ متر مربع در محل کمربندی شهر مرزی بازرگان در حال احداث است.
اسکلت سازه این کارگاه ها به صورت فلزی، دیوارهای بیرونی به صورت ترکیب دیوار آجر نما و ساندویچ پنل، پنجره های UPVC دو جدار به رنگ سفید با یراق آلات مربوطه و شیشه های دوجداره کارخانه ای، سقف با پوشش ساندویچ پنل، سیستم گرمایشی با دستگاه گرمایش تابشی است. هم چنین سالن های این شهرک مجهز به سیستم آتش نشانی است.
مشاور رییس جمهور در حاشیه این بازدیدها گفت: تلاش های مدیریت این منطقه برای احداث فرودگاه در کمترین زمان ممکن و برقراری پروازها ستودنی است.
ترکان افزود: با برقراری پروازهای فرودگاه منطقه آزاد ماکو امکان تردد راحت سرمایه گذاران و مردم به این نقطه از کشور تسهیل شده است.
وی ادامه داد: فرودگاه ماکو سرآغاز حرکت رو به رشد این منطقه در حوزه سرمایه گذاری و تکمیل و توسعه زیرساخت هاست.
ترکان افزود: هم اکنون حدود ۱۲۰ کیلومتر مسیر دسترسی جدید در این منطقه در حال احداث است که از نیازهای ضروری منطقه محسوب می شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: آنچه که امروز در منطقه آزاد ماکو اتفاق افتاده است کارنامه دولت تدبیر و امید در این منطقه است.
وی هم چنین امشب با سرمایه گذاران این منطقه دیدار و گفتگو می کند.
اکبر ترکان را در این سفر محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق و درنا کسرایی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراهی می کنند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =