روزنامه ها سه روز مانده به مراسم تحلیف به تحلیل کابینه ای نشستند که گفته می شود تا حد زیادی نهایی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته خبرهایی مبنی بر نهایی شدن کابینه دوازدهم در رسانه ها منتشر شد، آنهم در شرایطی که سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران تاکید کرده بود که احتمال تغییر لیست وزرا تا روز جمعه هم وجود دارد.

در چنین فضایی اصلاح طلبان همچنان تاکید بر حضور حداکثری در کابینه دارند و اصولگرایان هم نسبت به سهم خواهی ها از کابینه دوازدهم هشدار می دهند. حالا روزنامه ها که هر کدام در این مدت گمانه های متعددی را مطرح کرده بودند به تحلیل فضای موجود نشستند.

آخرین نشست سخنگو

محمدباقر نوبخت آخرین نشست خبری خود را در مقام سخنگو دولت با حضور خبرنگاران برگزار کرد. در همین راستا روزنامه شرق از گپ و گفت صمیمانه خبرنگاران با سخنگو شروع کرده و می نویسد: در پايان آخرين جلسه نشست سخنگوي دولت و موقع خداحافظي وقتي از ماجراهاي توييت فرزندش پرسيدم، دستش را روي شانه‌ام گذاشت و جدي گفت: «نه، نه، پسرم اصلا توييتر ندارد». به شوخي گفتم: «بعضي هم مي‌گفتند آقاي سخنگو کلا ازدواج نکرده تا پسري داشته باشد». يخش باز شد و با خنده گفت «نه بابا ازدواج که کرده‌ام». سپس دوباره و اين بار با خنده بيشتر گفت: «اينها را در روزنامه ننويس، مي‌ترسم شب خانمم بپرسد، چي دوباره ازدواج کردي!؟»

بجای جهانگیری واعظی دست به کار شد

روزنامه شرق همچنین با روایتی از ژاله فرامرزیان و افشین حبیب زاده ازاعضای کمیته تعامل شورای عالی سیاست گذاری به تحلیل انتخاب کابینه می پردازد دراین گزارش با عنوان"ماجرای سه فهرست کابینه"به نقل از فرامرزیان آمده است: «روحاني گفته از مجموعه دفتر خودش، اصولگرايان معتدل و نيز آقاي جهانگيري خواسته بوده فهرست پيشنهادي خود براي کابينه را ارائه دهند. رئيس دفتر روحاني، محمد نهاونديان است که گرايش اصولگرايي او قوي‌تر است. به گفته فرامرزيان و حبيب‌زاده اگرچه روحاني درباره مصداق اصولگرايان معتدل صحبتي نکرده، اما مقصود از اين گروه، حاميان علي لاريجاني است. »

شرق  در ادامه می نویسد: به گفته فرامرزيان «در همين ترکيب دولت يازدهم گفته شده که در برخي حوزه‌ها و تيم‌ها مثل تيم اقتصادي جابه‌جايي انجام خواهد شد؛ در اين جابه‌جايي اما کسي که اصلاح‌طلب‌تر است، حذف شده و کسي که گرايش بيشتري به اصولگرايان دارد، جانشين شده است». اشاره‌اش به رفتن طيب‌نيا و جايگزيني احتمالي او با نهاونديان است.

این روزنامه می نویسد:اسحاق جهانگيري بعد از انتخابات قرار بود مسئوليت چينش تيم اقتصادي را به‌عنوان فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتي برعهده بگيرد که ميسر نشد. تيمي که اسحاق چيده بود مشتمل بر ويسه، نيلي، نجفي و رئيس صندوق توسعه ملي بود. با قطعي‌شدن عدم حضور نجفي در کابينه دوازدهم، او  به سمت شهرداري تمايل پيدا کرد. تنها رويداد جديدي که از روز پنجشنبه هفته گذشته اتفاق افتاده، جدي‌شدن حضور دوباره مسعود نيلي در کابينه است. قرار بود جهانگيري در اين دوره درباره تيم اقتصادي اختيار تام داشته باشد، اما شنيده‌ها حاكي از آن است كه محمدباقر نوبخت و محمود واعظي در چينش وزيران اقتصادي كابينه نقش پررنگ‌تري يافته‌اند. 

 روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان " کابینه دوازدهم بسته شد" به تحلیل خبر روز گذشته پرداخت و از نارضایتی  اصلاح طلبان و کامیابی اصولگرایان نوشت. این روزنامه همچنین به شایعه گلایه سید محمد خاتمی از روحانی نیز اشاره کرد شایعه ای که بعد از دقایقی دفتر و رسانه منتسب به رئیس دولت اصلاحات تکذیبش کرد. اعتماد نوشت این جو سازی ها از سوی برخی به منظور ایجاد تقابل مطرح می شود.

برنامه، همان قبلی

برادران رسانه ای نیز همان خطی همیشگی را دنبال کردند و بحث تحریم ها تیتر یک روزنامه کیهان و وطن امروز شد. این دو روزنامه به جلسه هیات نظارت بر اجرای برجام اشاره کردند

29216

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    0 0
    روحانی اصلاح طلب نیست
  • بی نام DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
    0 0
    اصلاح طلب ها غلط کرده اند. هردفعه لیست دادند بیرون دیدیم آقازاده های ... را وارد لیست کرده اند مثل فاطمه حسینی دختر صفدر... بسه دیگه. خاتمی خوب بود دلیل نمی شه هر کی خوب باشه.