قدمهای محکم بهزیستی مازندران همچنان به گوش میرسد

با همت و میزبانی بهزیستی مازندران همایش تجلیل از دختران مراکز شبانه روزی تحت نظر بهزیستی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران ، همایش دختران ، حمایت های روانی اجتماعی ، توسعه پایداری با حضور دکتر سید حسن موسوی چلک مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور ، دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم شریف ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، دکتر سید سعید آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران ، جمعی از مسئولان استانی و شمار زیادی از دختران جامعه هدف بهزیستی استان در سالن همایش های هلال احمر ساری برگزار شد.

در این همایش دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: جایگاه دختران در جامعه اسلامی جایگاه بسیار ارزشمند و برجسته است و در دین مبین اسلام علاوه بر نگاه ویژه به جایگاه دختران، از دختران به عنوان هدیه نام برده شده است.

دکترسید سعید آرام اظهار داشت : پیامبر اکرم(ص) ما بنیانگذار کرامت و جایگاه بخشیدن به دختران و زنان بوده است . نقش دختران در جوامع امروزی بخصوص در جامعه اسلامی بسیار برجسته است که در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی ،فرهنگی، ورزشی و علمی می تواند تاثیر گذار باشند.

وی با بیان اینکه نقش دختران در هرجامعه می تواند موثر باشد بیان داشت : دختران با تاثیر گذاری باعث ایجاد نشاط و پویای در هر جامعه می شوند . سیاستگذاران و برنامه ریزان با در نظر گرفتن اینکه دختران در بالندگی جامعه می تواند تاثیر گذار باشند هر گونه غفلت و کوتاهی در این زمینه باعث خسارات جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد.

دکتر آرام افزود: با توجه به این که دختران آسیب پذیر ترین افراد در جامعه هستند برای جلوگیری از این آسیب ها سازمان بهزیستی به عنوان دستگاه متولی برنامه های مختلفی در بحث توانمند سازی ، آموزش مهارت های زندگی و مداخله در بحث آسیب ها دختران در معرض آسیب دیده برنامه ریزی کرده است.

وی اظهار اظهار داشت: سازمان بهزیستی در حمایت از دختران و زنانی که در معرض آسیب هستند مراکز و فعالیت های مختلف را راه اندازی کرد ، مراکزی مثل اورژانس های اجتماعی ، خانه های سلامت ، مراکز خانواده و مراکز مشاوره ،که با اجرای از این برنامه ها بسیاری از مشکلات جلوگیری شده است.

دکتر آرام با اشاره به اینکه در بحث اورژانس اجتماعی و خط تلفنی 123 بهزیستی مازندران رتبه اول را در کشور کسب کرد گفت: تعداد 18 مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و آسیب پذیر در استان وجود دارد که در سال 95 بیش از 10 دختر آسیب دیده ساماندهی شدند.


در ادمه دکتر سید حسن موسوی چلک مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در بحث اجتماعی با بیان اینکه 25 در صد از جمعیت کشور را دختران تشکیل می دهند گفت: دختران می توانند محور توسعه و پیشرفت کشور باشند . امروز نگاه عدالت جنسیتی که همان دسترسی برابر یکی از مهمترین مولف ها در پیشرفت کشور محسوب می شود.

دکترسید حسن موسوی چلک اظهار داشت : دختران ظرفیت بالای در کشور دارند که می تواند این ظرفیت بارور شوند و بعد از باروری قطعا شکوفایی کشور عزیزمان ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت. انتخاب این محور برای دختران در این روز انتخاب بسیار هوشمندانه است.

وی بیان داشت : برای شکوفایی جامعه نیاز به یک بستری داریم که این بستر را خانواده و جامعه فراهم می کند برای تحقق این بستر حمایت اجتماعی یکی از مهمترین مولف هایی است که می تواند اثر بخشی خود را برای تربیت نسل خلاق و مسئولیت پذیر به همراه داشته باشد.

دکترموسوی چلک حمایت اجتماعی را از دیگر مولفه های حمایت از دختران عنوان کرد و ادامه داد: سازمان بهریستی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی در تبیین این امر مهم بسیار تاثیر گذار است.

وی افزود:اگر شعار مدارای اجتماعی در جامعه تقویت شود اختلافات کاهش می یابد و برای تحقق این امر مهم باید دستگاههای فرهنگی و اجتماعی به صورت منسجم و با مدیریت وارد کار شوند.

رئیس انجمن مددکاری کشور با بیان اینکه در راستای تحقق بهترین زیستن باید از سایر ظریفت های اجتماعی بهره گیری کرد و افزود:ضرورت دارد تا رابطه اجتماعی سالم و کارآمد با دیگران در محیط اجتماع و خانواده به خوبی تبیین شود.

وی گفت:دختران نیاز به روابط اجتماعی وصمیمیت دارند که سازمان بهزیستی نقش پدری و مادری را ایفا می کند. می توان گفت یکی از مهم ترین حمایت های اجتماعی حمایت عاطفی است. سازمان بهزیستی باید در توانمند سازی دختران بیش از گذشته تلاش کند.

گفتنی است در این همایش با حضور مسئولین از ۲۵ دختر برتر علمی، آموزشی و ورزشی تحت پوشش بهزیستی تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =