ایسنا نوشت: تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه روش‌های زندگی امامان ما متفاوت‌ اما ارزش‌هایشان لایتغیرند است، گفت: در هیچ جای زندگی امام رضا(ع) و اجدادشان مشاهده نمی‌کنیم که با ظلم و استکبار کنار آمده باشند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی در جشن مدافعان حرم، نشاط معنوی و روحیه انقلابی در صحن جامع رضوی و در جمع زائران بارگاه رضوی اظهار کرد: باید وظیفه خود نسبت به امام رضا (ع) و حقوق حضرت به گردن‌مان را بشناسیم، اولین حق بر گردن ما این است که وجود او را دوست داشته باشیم و برای این منظور باید نسبت به امام رضا(ع) شناخت کسب کنیم و این شناخت، معرفت ولایی نسبت به ایشان است.

وی با اشاره به حدیثی در زمینه زیارت امام رضا(ع) بیان کرد: امام جواد(ع) فرمودند هرکس پدرم را در توس زیارت کند پاداش هزار حج را دارد، البته باید درنظر داشت که این پاداش زیارت به شرط معرفت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در محضر آیات عظام نوری همدانی، سعیدی و سایر علما عرض می‌کنم که حوزه‌های علمیه، فرهیختگان و اهل تحقیق و قلم در محضر عالم آل محمد، وظیفه سترگی بر عهده دارند. همه باید تلاش کنیم جامعه بشری با سیره رضوی، کلمات و زندگی این بزرگوار آشنا شوند، چنانکه باید بدانیم که بنیان‌گذار کرسی‌های گفت‌وگوی ادیان، امام رضا(ع) بودند.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: یا سریع الرضا(ع) یعنی امام رضا(ع) بسیار سریع پاسخ می‌دهد و زائر نیز زمانی که به زیارت مشرف می‌شود باید خودش را همرنگ مزور کند.

وی با اشاره به دومین حقی که امام رضا(ع) بر گردن ما دارند اضافه کرد: دومین حق تاسی از امام رضا(ع) است، این یعنی در زندگی از امام رضا(ع) پیروی کنیم، زیرا امام رضا(ع) در قله خداخواهی و دگرهواهی بودند.

رییسی با بیان اینکه فریاد دگرخواهی و حقوق بشر برخی امروز گوش فلک را کر کرده است، افزود: این درحالی است که دگرخواهی در سیره امام رضا(ع) و ائمه ما موج می‌زند، لذا تمام کسانی که حرف از دگرخواهی می‌زنند باید از ائمه دگرخواهی را بیاموزند.

وی تاکید کرد: در مدرسه بزرگ زیارت، زائر در محضر حضرت ثامن الحجج(ع) بیان می‌کند که من دودمان و جایگاه رفیع شما را می‌شناسم و می‌خواهم رنگ شما شوم.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه تمام سیره امامان در تثبیت ولایت و ستیز با ظلم بود، ادامه داد: مطلقا در زندگی امامان کنار آمدن با ظالم و استکبار نمی‌بینید، روش‌ها متفاوتند اما ارزش‌ها لایتغیرند. در هیچ جای زندگی امام رضا(ع) و اجدادشان مشاهده نمی‌کنیم که با ظلم و استکبار کنار آمده باشند و لذا درسی که از زیارت می‌گیریم این است که ما نه می‌خواهیم ظالم و نه مظلم باشیم.

وی افزود: در دهه کرامت می‌خواهیم به کرامت برسیم. در این زیارت برای خود و دیگران طلب بخشش داشته باشیم زیرا امام رضا(ع) فرمودند که هروقت گرهی دارید نزد ما بیایید و هروقت با سختی مواجه شدید از طریق ما از خداوند حاجات خود را طلب کنید.

رییسی با بیان اینکه امام رضا(ع) جلوه اسما حسنای خداوند است، افزود: چشم و‌ دل بسیاری از مردم دنیا به این بارگاه ملکوتی است و در این مکان و زمان مقدس برای مردم گرفتار در آفریقا، یمن و...دعا کنید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    2 0
    ایشان چکاره اند الان؟