ایرنا نوشت: دولت قطر پیش نویس قانونی را تصویب کرد که به موجب آن به فرزندان زنان قطری که با مردان خارجی ازدواج کرده و نیز خارجیانی که خدمات ارزنده انجام داده و کسانی که دولت به تخصص آنها نیاز دارد، اقامت دائم می دهد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، پیش نویس این قانون که از سوی شورای وزیران قطر تصویب شد، شرایطی را برای اعطای مجوز اقامت دائم به خارجیان در نظر گرفته است.

افرادی که کارت اقامت دائم دریافت کنند همانند شهروندان قطری از امکانات تحصیلی و درمانی مراکز دولتی برخوردار خواهند شد. این افراد همچنین پس از شهروندان قطری برای استخدام در مشاغل نظامی و غیرنظامی در اولویت قرار خواهند گرفت.

افراد دارای کارت اقامت دائم همچنین می توانند برای خرید املاک و مستغلات و انجام برخی فعالیت های تجاری بدون داشتن شریک قطری اقدام کنند.

بر اساس این گزارش؛ قرار است کمیته ای در وزارت کشور قطر به نام «کمیته اعطای کارت اقامت دائم» برای بررسی درخواست های مربوطه به این موضوع ایجاد شود.

کارشناسان پیش بینی می کنند این طرح بی سابقه تغییر اساسی در زندگی بسیاری از اتباع خارجی مقیم این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس که به تازگی با تحریم عربستان، امارات، مصر و بحرین روبه رو شده است، ایجاد کند.

همچنین تصمیم قطر برای اعطای اقامت دائم به اتباع خارجی در حالی است که خارجیان مقیم دیگر کشورهای عضو این شورا با محدودیت های بسیاری رو به رو هستتند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 693714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضا A1 ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    2 1
    خوب ایران و ایرانی یاد بگیره. که ۳۰ ساله با ما مثله یک سیاه پوست در دوران برده داری رفتار می کنه. مهاجران مسلمان میانماری فقط ما رو درک میکنن. کاشکه میشد همین الان من برم قطر پناهنده بشم.