رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تمرین و آماده‌سازی «پروژه سی» به خوانندگی همایون شجریان بازدید کرد و در جریان مراحل کار قرار گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به‌ نقل از روابط‌عمومى سازمان ميراث‌فرهنگى، صنایع‌دستی و گردشگری در این بازدید که شامگاه جمعه ١٣مرداد ٩٦ در مجموعه فرهنگی‌تاریخی کاخ سعدآباد انجام شد، مصطفی دهقان دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، پوریا سوری رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی و محمدرضا كارگر سرپرست مجموعه سعدآباد زهرا احمدی‌پور، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی را همراهی ‌کردند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌‌دستی و گردشگری در جریان این بازدید در گفت‌وگو با عوامل این پروژه بر توسعه گردشگری هنری با استفاده از اجراهای موسیقی و نمایش در اماکن تاریخی تأکید کرد.

او با تقدیر از تهيه‌كنندگان این پروژه، گفت: «همه‌ ما باید تلاش کنیم تا شاهنامه فردوسی به‌عنوان یک میراث ملى كه در شكل‌گيرى هويت ايرانيان نقش مؤثرى داشته باشد حفظ شود و از طريق اقداماتى هم طراز پروژه سى به جهانيان معرفى شود.»

همایون شجریان نیز در این دیدار از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای همکاری و همراهی با این پروژه ملى تشکر کرد.

پروژه‌ مولتی‌مدیای «سى» بر اساس داستان‌هایی از شاهنامه‌ فردوسی با حمایت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با صدای همایون شجریان و آهنگسازى سهراب پورناظری و اجرای تنی چند از بازیگران نام‌آشنای سینما و تئاتر در مجموعه‌ کاخ سعدآباد روی صحنه می‌رود.

در این پروژه که تلفیقی از موسیقی و اجرای نمایش است، بازیگران در نقش‌های زال، رستم، اسفندیار، سهراب و رودابه ظاهر می‌شوند.

در جریان اين بازديد، علاوه بر همایون شجریان و سهراب پورناظری، بهرام رادان، مهدى پاكدل، صابر ابر و سحر دولتشاهی بازيگران این پروژه، تهمورس پورناظرى مدير پروژه، على اصغر دشتى كارگردان پروژه و حميد نعمت‌الله كارگردان تصويرى اثر نيز حضور داشتند.

كنسرت نمايش سى از ١٥ مرداد در محوطه كاخ ملت در مجموعه سعدآباد به روى صحنه خواهد رفت.

۴۲۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =