۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱

ایرنا نوشت: بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های دو کره در حاشیه برگزاری یک مجمع منطقه ای در مانیل پایتخت فیلیپین دیدار کردند و موضوع مذاکرات نظامی و دیدار خانواده های جداشده دو کره مطرح شد.

تارنمای راپلر فیلیپین به نقل از منابع کره جنوبی از انجام این دیدار در حاشیه نشست وزیران خارجه آ.سه.آن و شرکای گفتمانی خبر داد و اعلام کرد 'کانگ کیونگ وا' وزیر خارجه کره جنوبی روزیکشنبه با 'ری هونگ یو' همتای کره شمالی اش مواجه شد.

بنابراین گزارش، وزیر خارجه کره جنوبی در این مواجهه از 'ری هونگ یو' خواست پیشنهادات سئول را برای مذاکرات نظامی به منظور کاهش تنش در شبه جزیره کره بپذیرد و در مورد دیدار دور جدید خانواده های تقسیم شده بین دو کره مذاکره شود.

کره شمالی در پی افزایش تنش ها در منطقه و افزایش اختلافاتش با کره جنوبی، از سال گذشته تمامی برنامه های مربوط به دیدار خانواده های جدا شده از جنگ دو کره را که از 65 سال پیش موفق به دیدار یکدیگر نشده اند، متوقف کرد.

جنگ سال های 1950 تا 1953 میان دو کره میلیون ها نفر از خانواده های دو طرف را از هم جدا و در وضعیت اسفناکی سرگردان و آواره کرد و دو کره تاکنون بیش از 20 بار اقدام به برگزاری برنامه هایی برای دیدار خانواده های مذکور کرده اند که بیش از شش دهه با یکدیگر دیداری نداشته اند.

براساس گزارش یونهاپ، وزیر خارجه کره شمالی در مواجهه با همتای جنوبی خود در حاشیه نشست آ.سه.آن در مانیل و در پاسخ به این 2 پیشنهاد گفت که با توجه به وضعیت فعلی که کره جنوبی با آمریکا همکاری می کند تا فشار زیادی بر همسایه شمال وارد آورد، چنین پیشنهاداتی درست نیست.

این رویداد یک روز پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم های جدیدی را پس از آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
'کانگ کیونگ وا' وزیر امور خارجه کره جنوبی پیش از اجلاس به خبرنگاران گفته بود: اگر فرصتی باشد به طور طبیعی (گفت وگو با همتای کره شمالی) اتفاق می افتد، ما باید صحبت کنیم.

'کانگ' نخستین وزیر امور خارجه زن کره جنوبی، گفت که هر دیدار با همتای کره شمالی فرصتی برای تحقق آرمان ها به منظور متوقف کردن تحریک ها و پاسخ مثبت به پیشنهادات ویژه اخیر (برای مذاکرات) با هدف ایجاد صلح است.

سئول ماه ژوئیه نیز مذاکرات نظامی با پیونگ یانگ را پیشنهاد داد، اما کره شمالی در مقابل واکنش نشان داد. مقامات دو کره از سال 2015 میلادی تاکنون مذاکرات مستقیم و رودررو نداشته اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =