ایرنا نوشت: خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که رزمایش مشترک نیروهای زمینی ارتش ترکیه و قطر تحت عنوان سپر آهنین در دوحه برگزار شد.

 این رسانه به نقل از وزارت دفاع قطر اعلام کرد که رزمایش مشترک نظامی دو کشور در پادگان نظامی دوحیلیات واقع در شمال دوحه برگزار شده است.
بنا به گزارش این رسانه، این رزمایش در راستای تقویت سیستم دفاعی قطر به ویژه در خصوص ارزیابی زیرساخت ها و تجهیزات مهم و استراتژیک این کشور انجام شده است.

به گزارش آناتولی، هادی راشد الشهوانی فرمانده این رزمایش با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که رزمایش مشترک نیروهای یگان زمینی قطر و کشور دوست و برادر ترکیه شامل آموزش هایی از قبیل جلوگیری از نفوذ، نقض، کنترل مجدد در مناطق مهم، هماهنگی، برنامه ریزی و ارزیابی موقعیت بوده است.

بنا به اعلام این رسانه، رزمایش مشترک دریایی ترکیه و قطر نیز به مدت 2 روز در آبهای ساحلی این کشور در خلیج فارس در حال برگزاری است و در جریان این رزمایش، دریابان محمد بن ناصر محندی فرمانده نیروی دریایی قطر از ناو تی.سی.جی گوک اووا ترکیه که هفته گذشته در بندر حماد قطر لنگر انداخته، بازدید کرده است.

ناو تی.سی.جی گوک اووا ترکیه دوشنبه هفته گذشته با 214 نفر نیروی مسلح برای شرکت در رزمایش مشترک با قطر وارد بندر حماد شد.
ترکیه بر اساس پیمان نظامی با قطر علاوه بر ایجاد یک پایگاه نظامی به گنجایش 6 هزار نفر در دوحه و اعزام ششمین گروه از نظامیان خود به این کشور، برگزاری رزمایش با این کشور عربی را در برنامه های نظامی خود گنجانده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =