۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

واحد مرکزی خبر نوشت: سخنگوی نیروی بسیج مردمی عراق تاکید کرد حمله هوایی آمریکا به این نیروها در مرزهای عراق و سوریه که به صورت عمدی و با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته است، بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

کریم النوری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره حمله موشکی آمریکا به گردانهای سید الشهداء نزدیک مرزهای عراق و سوریه گفت: همانطور که می دانید تهدید چند روز پیش آمریکا از زبان دونالد ترامپ و دیگر مقامات این کشور، با این حمله در عمل آشکار شد. صبح روز دوشنبه، به نیروهای بسیج مردمی از گردانهای سید الشهداء که در مرزها نزدیک منطقه عکاشات مستقر بودند، حمله شد. منبع آمریکایی اعلام کرد که کاروان داعش را هدف قرار داده است.

آمریکا که رادارها و فناوری های پیشرفته برای شناسایی حرکت خودروها در روی زمین در اختیار دارد، چگونه نمی تواند بین بسیج مردمی و داعش تمایز قائل شود. به ویژه که این منطقه از کنترل داعش خارج شده بود. به همین علت ما معتقدیم این حمله به اشتباه صورت نگرفته است. ما این حمله را عمدی و از پیش برنامه ریزی شده می دانیم. اگر این حمله اشتباه بوده است، چرا آمریکا گروه های وابسته به خود مانند نیروهای سوریه دموکراتیک و بعضی گروه های تروریستی را به اشتباه هدف قرار نمی دهد؟


النوری افزود: فاصله ما با داعشی ها به اندازه ای نزدیک نبود که چنین اشتباهی رخ دهد. آمریکا همواره پس از حملات خود می گوید داعش را هدف قرار داده است. شاید آمریکاییها از افکار عمومی عراق می ترسند. ما بارها تاکید کرده ایم که نزدیک شدن هواپیماهای آمریکایی به بسیج مردمی پیامدهای خطرناکی خواهد داشت. بدون شک این اقدام بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

شهادت بیش از سی نفر از قهرمانانی که با داعش می جنگیدند و زخمی شدن بیش از سی نفر از آنان، اقدام خطرناکی است، به همین علت منتظر تحقیقات سریع طرف های عراقی هستیم تا جزئیات این حادثه مشخص شود. ما زیر نظر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل می کنیم و بدون شک در برابر این اقدام مجرمانه موضع گیری خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: داعش موشک های هوشمند در اختیار ندارد که از هواپیما شلیک شود. این حمله به طور روشن حمله هوایی آمریکا بود. ما برای مقابله با حملات داعش آمادگی داریم و این گروه توانایی حمله به ما را ندارد. ما استحکامات و کانال های لازم را برای مقابله با حملات داعش ایجاد کرده ایم. ما با وجود این حمله به حفاظت از مرزهای خود ادامه خواهیم داد. ما در همه مناطق حضور داریم و با ورود داعش به خاک عراق مقابله خواهیم کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =