آیا روسیه و چین هم از کره‌شمالی احساس خطر می‌کنند؟

تصمیم مسکو و پکن برای حمایت از قطعنامه مجازاتهای کره شمالی در وهله اول غیرمنتظره بنظر می‌رسد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه روسيسکايا گازتا 31 ژوئیه نماینده دائمی ایالات متحده در سازمان ملل چین را به انفعال متهم کرده و درخواست می‌کرد رهبری آن علیه رژیم کره شمالی اقدام واقعی بکار گیرد اما رئیس‌جمهور آمریکا از "دلسردی شدید" از چین سخن راند. همچنین امضای قانون مجازاتها از طرف ترامپ باعث شد این تصور بروز کند که حالا دیگر کاخ سفید در جهت کره شمالی نمی‌تواند به حمایت مسکو امید بندد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل علت حمایت مشروط روسيه از قطعنامه مجازاتها را تشریح کرد: "موشک‌های بالستیک پرتاب شونده بدون هشدار از کره شمالی برای حمل و نقل هوایی و دریایی در منطقه و همچنین زندگی افراد ساده خطر جدی در بر دارد". وی تأکید نمود مسکو از مقامات کره شمالی درخواست می‌کند برنامه‌های ممنوعه را متوقف کرده و به رژیم عدم گسترش سلاح هسته‌ای برگردند.

همچنین امکان دارد سخنان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا که بطور غیرمستقیم از ابتکار مشترک مسکو و واشنگتن در مورد کره شمالی حمایت کرده بود هم بر موضع دو کشور اثر گذاشته باشد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
    2 0
    از یک دیوانه تا جایی می توان در جهت منفعتی استفاده کرد. طرف یکهو می زنه به سیم آخر و اونوقت همان دیوانه می شه بلای جونت.