مسعود کرباسیان در جمع اعضای پارلمان بخش خصوصی گفت :«اگر وزیر اقتصاد شوم مجری همه قوانین خواهم بود؛ قطعا نگاه ویژه‌ای در پست‌های مدیریتی به خانم‌ها خواهم داشت، چرا که خانم‌ها بسیار منظم و خوش‌فکر هستند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود کرباسیان، وزیر پیشنهادی اقتصاد در نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه روسای اتاق های سراسر کشور و روسای کمیسیون‌های اتاق ایران با وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: «قانون برنامه ششم توسعه بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله نوشته شده و اگر من هم رای بیاورم، باز هم باید بر اساس قانون عمل می‌کنم، این در حالی است که برنامه عملیاتی نیز داده شده است.»

وزیر پیشنهادی اظهار کرد: «برنامه هاي نوشته شده ،به  اصلاحیه نیاز دارد. با حسن تفاهمی که بین مجلس و وزارت اقتصاد هست، حتما تغییرات قابل لحاظ کردن است.بنابراين الان قولي نمي دهم كه نتوانم انجام بدهم؛ اجازه بدهيد وزير بشوم بعد اين مشكلات را حل خواهيم كرد.»

 او گفت: «اگر رای اعتماد هم نگیرم، خدمتگزار نظام باقی خواهم ماند، چراکه به نظام گره خورده ام.»

او درپاسخ به اين سئوال كه آيا از زنان در بخش هاي مديريتي اين وزارتخانه استفاده خواهد كرد، عنوان كرد: « قطعا نگاه ويژه اي در پست هاي مديريتي به خانمها خواهم داشت،  چرا كه خانمها بسيار منظم و خوش فكر هستند به همين جهت با وجود اين كه مي‌دانم موجب ناراحتي گروهي خواهد شد، اما از مردان مي خواهم كه زنانه رفتار كنند.»

اين گفته كرباسيان با تشويق حاضران مواجه شد. 

او ادامه داد: «باید اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود. رشد اقتصادی به ۱۲.۵ درصد و تورم تک رقمی شده است، ولی تحول و استمرار آن ضروری است.»

کرباسیان با اشاره به دیدارش با آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: «ایشان معتقد بود که گمرک را بايد همچون کندوی زنبور عسل شفاف باید کرد. در حال حاضر رفت و آمدها در آن بسیار شفاف شده است و این موضوع یکی از آرزوهای او بوده است.»

وزیر پیشنهادی اقتصادی در رابطه با کارت های بازرگانی گفت: «متولی کارت بازرگانی، باید اتاق بازرگانی باشد که همه مراحل را انجام دهد. این در حالی است که گمرک نیز بر اساس وضعیت کنونی صدور کارت بازرگانی، باید چهار درصد علی الحساب بگیرد.»

کرباسیان درباره تک نرخی کردن ارز در کشور گفت: «برنامه بر این است کاهش نرخ سود بانکی، تغییر نرخ ارز، یکسان سازی نرخ، حمایت از صادرات در دولت دوازدهم اجرايي شود، اما باید شرایط را مهیا كرد.»

وزیر پیشنهادی امور اقتصادي و دارايي بیان کرد: «مسئولیت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزیر اقتصاد است. با همراهی بخش خصوصی، کار را پیش می بریم. تا دقیقه نود هم قرار نبود من گزینه پیشنهادی باشم تصورم بر این بود که رای بر حضور و ماندگاری علی طیب نیا در سمت وزیر اقتصاد دولت دوازدهم بود.»

كرباسيان با بیان اینکه اصل 44 را باید در قالب افزایش بهره‌وری ببینیم گفت: «لایحه اصلاح نظام بانکی توقع جدی مجلس است و در دولت نیز درباره آن صحبت شده است. طرح تحول نظام بانکی خواسته همه است و خوشبختانه  قابل حل است.»

او افزود: «اگر کسی قرار است 20 مجوز بگیرد باید دید برای چه این مجوزها را می‌گیرد زیرا اکنون 22 سازمان مجوز می‌دهند و من نتوانستم حتی یک عدد از آنها را حذف کنم و تنها در روز ابتدایی حضور خود در گمرک خدمت نعمت‌زاده رفتم و وی نیز کد شبنم را حذف کرد و 4 سال نیز دعوا را تحمل کرد.»

کرباسیان گفت: «از نظر من نرخ رشد با تکیه بر نفت، استمرار نخواهد داشت. بازار سرمایه نیز باید به عنوان یکی از بخش اقتصاد ایران، وارد عمل شده و در استمرار رشد اقتصادی نقش آفرین باشد.»

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    1 2
    با در نظر گرفتن نرخ تورم از هشت سال پیش تا امروز، نرخ دلار نباید بیشتر از سه هزار و دویست باشه. در مورد سود بانکی هم که دو سال، سپرده ها عملا سود منفی میگرفتن، اون زمانی که تورم چهل درصد بود.
  • سهیل A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    0 0
    اقای وزیر کمتر حرف بزنید و بیشتر عمل کنید مثل طیب نیا شاگرد اول کابینه یازدهم که عمل کرد وتورم را کاهش داد.