امیر محبیان می‌گوید کابینه پیشنهادی حسن روحانی بهبود یافته است، اما انتظار می‌رفت رییس‌جمهور از اصولگرایان در کابینه جدیدش بیشتر بهره ببرد.

امیر محبیان، فعال سیاسی اصولگرا و موسس حزب نوانديشان در گفت‌وگو با خبرآنلاين، با بیان اینکه تحول خيلي جدي در وزن كابينه پیشنهادی از سوی رییس جمهور ديده نمي شود، گفت: هر چند با وجود این، ارزيابي‌ها حاكي از بهبود كابينه بطور نسبي است.

محبیان با اینکه نقاط قوت كابينه قبلی در کابینه پیشنهادی مانده اند، ادامه داد: آنطور که به نظر می رسد نقاط ضعف کابینه گذشته تغيير کرده است و حالا باید دید این افرادی که جایگزین نقاط ضعف کابینه قبلی شده اند چگونه عمل خواهند كرد. به نظر من در حال حاضر قضاوت در این باره زود است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به نوع گرایشات نمایندگان مجلس رای اعتماد به کابینه به چه صورت پیش خواهد رفت؟، گفت: حدس مي زنم مشكل اصلي كابينه فعلي در مجلس براي دريافت رای اعتماد، اصولگرايان نيستند بلكه اصلاح طلبان مجلس با دولت سرشاخ خواهند شد.

رييس مركز پژوهشي راهبردي آريا، ادامه داد: انتظار مي رفت به دليل مدل ثابت رفتاري روساي جمهور كه در دور دوم به سوي رقيب گرايش مي يابند اين دوره حسن روحاني گرايش بيشتري به اصولگرايان نشان مي داد؛ اما بدليل فشارهاي اصلاح طلبان اين تغيير رويكرد به اندازه لازم رخ نداد هر چند اصلاح طلبان مجلس بعيد نيست اين ميزان تغيير را هم برنتابند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =