۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

ایسنا نوشت:ایران در حال گفت‌وگو برای خرید ۴۸ فروند بالگرد تولیدی شرکت ایرباس است.

این بالگردها از نوع غیر نظامی است که جهت استفاده در خدمات رسانی امدادی و پزشکی در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ایران پس از توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها موفق شد قرارداد دریافت ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافربری را با شرکت‌های غربی به امضا رساند.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایران را همچنان تهدید می کند که به روح توافقنامه برجام در سال ۲۰۱۵ میلادی پایبند نیست و فعالیت های هسته ای خود را ادامه می دهد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    19 3
    پس این بالگردهای ملی که ده ها بار با برگزاری مراسمات رسمی رونمایی شدند چی؟؟
  • پویان A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
    7 1
    مدل مدل یورو کوپتر ۱۳۵ بخرید. هم محبوبه هم ارزون و هم زیبا
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 17
    به نظر من باید همزمان با خرید هواپیما خط تولیدش هم بیارن،مثل پراید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    9 1
    سهم زیادی از بازار مسافران هوایی ایران نصیب شرکت های کشورهای همسایه می شود. از آنجائیکه حدود 40 سال است که تحریم هستیم خرید هواپیمای نو علاوه بر اینکه بازار را از این شرکت ها می گیرد باعث اشتغال فارغ التحصیلان مرتبط نیز می شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    13 0
    برای ساخت هواپیما در داخل نیز متاسفانه پروژه ناموفق ایران 140 را داریم که بسیار بد جواب داده است. تو رو خدا آنچه در خودروسازی انجام شد را به این قسمت نیاورید.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 0
    برای ساخت هواپیما در داخل نیز متاسفانه پروژه ناموفق ایران 140 را داریم که بسیار بد جواب داده است. تو رو خدا آنچه در خودروسازی انجام شد را به این قسمت نیاورید.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    10 0
    صنعت هوایی همیشه یک تکنولوژی پیشرو و در بسیاری از مباحثش سری و امنیتی هست که نباید توقع داشته باشیم به این راحتی تکنولوژی ای که بیش از صد سال برای اون زحمت کشیده شده در اختیار ما قرار بگیره. نکته دیگر اسرار بر انتقال تکنولوژی هست که من نمیدونم آخه چرا انقدر حساسیت ایجاد میکنند؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 0
    حالا هواپيما رو فوري بفرستن كه خيلي نيازه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    7 0
    علاوه بر خرید هواپیما سیستم های ناوبری هم در حال خریده که بهتره بهش اشاره می کردید اما دوستانی که گفتند هواپیما برای فقیران فایده ای نداره ، چرا نداره ؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    13 1
    حداقل ترمینال جدید فرودگاه امام را زیبا بسازید،چون اولین چیزی که یک خارجی میبینه فرودگاهه،یک مسابقه طراحی بین المللی بگذارید و ترمینال 2 را بسازید،ترمینال فعلی ابرو ربزیه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 9
    ما فقط می خریم، تکنولوژی کیلویی چنده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    6 0
    در صنعت هوای 4 مورد اصلی وجود داره اول فرودگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی دوم هواپیما چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی مدیریت و خدمه از نظر کمی و کیفی و در اخر مشتری هم از نظر کیفی هم کمی که شکر خدا این مورد اخری فقط در هر دو بعد وجود داره مگر نه اون سه مورد اول مشکل زیاد داریم مورد اول از نظر کمی ماشا الله کم مونده روستا ها هم فرودگاه داشته باشند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 2
    قیمتش چی؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 0
    با این مدیریت خدا می دونه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 8
    بهتره به فکر بیکاری فقربدبختی مردم باشن تابرن هواپیمای دسته دوم بهشون بدن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 1
    داشتن ناوگان خوب هوایی می تواند گردشگران به سمت ایران جذب کند
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    5 0
    .اگر بروند از محصولات خوب بوئینگ خرید کنند مشکل برطرف میشه...هر چند ایرباس هم بدک نیست....
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 0
    مشکلات صنعت هوانوردی فرسوده بودن هواپیماها و نبود امکان تعمیر و نگهداری آنها بدلیل نبود پشتیبانی و قطعه است. واقعا توی این 36 سال تحریم صنعت هوانوردی، خسارات جانی و مالی فراوانی به ایران تحمیل شد، اونوقت اون آقا میگفت تحریمها کاغذ پاره هستند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    9 1
    از غول روسیه بخریم بهتر است . تنظیم جمعیت می شود
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 0
    زمانی که کل کشورهای اروپایی با داشتن صنایع عظیم و بودجه های کلان تحقیقاتی و صنعتی برای ساختن هواپیما دست به دست هم میدن و نتیجش میشه ایرباس. انتظار انتقال تکنولوژی های کشورهای فروشنده برای ساخت داخلی هواپیما در داخل، بیشتر از یه شوآف تبلیغاتی کاذب نتیجه ای نخواهد داد. مثل ماجرای اجازه ی موکت کردن هواپیمای ایران 140 که احتمال بسیاری اونرو بخاطرشون دارن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    فرسوده بودن ناوگان هوائي بخشي از مشكل حمل و نقل است آنچه بيشتر مسافران را رنجيده خاطر مينمايد سو مديريت در بخش هاي انساني است براي مثال يك ساعت تاخير كه هيچ ربطي به هواپيما و نقص فني ندارد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    راي شركتهاي داخلي امري عادي بوده و اگر مسافر معترض شود با تعجب او را نگاه ميكنند طوريكه ديگران فكر كنند مسافر تعادل روحي ندارد و يك تا دو ساعت را حق طبيعي خود ميدانند رفتارهاي متعدد ناشايست از خدمه هواپيما عدم رسيدگي به مشكل مسافر حين پرواز و... عواملي است كه بنظر بنده با هواپيماي ايرباس 380 نيز قابل حل نخواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    قطعه سازي هواپيما اتفاق مهميه ، الزامات خريد هواپيما هم مجزأ از اين نكته نيست . در نتيجه اگر خريد ما گره بخوره به توليد قطعه اتفاق مهمي رخ داده است
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    6 0
    طوری صحبت میکینید که انگار تور خودرو موفق بودیم تا بخواهیم صنعت به این مهمی رو بیاریم داخل کشور
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 1
    آیا فکر نمی کنید مسائل خیلی تخصصی رو نمی بایست نظرخواهی کرد مگر از کارشناسان؟ بهتر نیست بجای نظرخواهی عمومی یه گزارش تهیه بشه و نظر کارشناسان امر پرسیده بشه؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    بطور کلی صنعت حمل و نقل مخصوصا هواپیمایی در سطح دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .زیرا بسیار سود اور و پر درامد است .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    چقدر تنمون لرزيد سوار اين هواپيماهاي كهنه شديم تا به مقصد رسيديم.... چقدر دعا كرديم تا عزيزامون سالم با اين هواپيماها جا به جا شوند... چقدر خانوادهاعزيز تو اين هواپيما ها از دست دادند... چقدر ترسيديم تا وسط راه با نقص فني به نزيكترين فرودگاه برسيم... چقدر زمان تو فرودگاهها به خاطر تاخير ها از دست داديم....
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    از لحاظ امنیت در پروازها و مشکلات فنی که عواقب آن گریبانگیر مسافران و هموطنان بود ، نوسازی ناوگان هوایی راهگشا خواهد بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    3 0
    فکر نکنیم که بالگرد را فقط پولدارا سوار میشن. صنعت هوایی توریسمو فعال میکنه که به شدت اشتغال زاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    هواپيماي خوب لازمه كار است. بايد در بخش مديريت هم كمك بگيريم و تجارب ديگه ان استفاده كنيم. وقتي براي تيم ملي فوتبالمان يك مربي تراز اول اروپايي استخدام ميكنيم چه اشكالي دارد براي مديريت ايران اير هم يك مدير يا مشاور ارشد بياوريم. هواپيمايي امارات با اين روش الان يكي از موفق ترين شركتهاي دنيا شده. كمك گرفتن عيب نيست.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام.فرسوده بودن ناوگان هوائي بخشي از مشكل حمل و نقل است که نوسازی ان مبارک ملت عزیزودر عرصه خارجی باعث رونق گردشگری ونتیجه بیشتران اشتغال فراهم میشود.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    1 0
    کشور‌هایی‌ که فناوری ساخت هواپیما و هلی‌کوپتر رو دارند دهه‌های طولانی‌ رو صرف تحقیق و توسعه کردند آن هم با بودجه کلان. کلی‌ انسان فقط جونش رو از دست داده تا ایمنی اینها تضمین بشه و به این سطحی که هست برسه. واقعا انتظار نابجایی هست که بخواهیم توقع داشته باشیم تا تحت هر قیمتی چنین فناوری‌های حساسی رو به ما بدن
  • آوا IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 0
    دوستان کامنت گذار گویا متوجه نشدید قراره هلی کوپتر ایرباس بخرند نه هواپیماشو که قبلا خریدند این هلی کوپترا قراره برای سازمان هایی مثل هلال احمر محیط زیست نیروی انتظامی و کلا این مدل موارد غیر نظامی و غیر تجاری استفاده بشند. اتفاقا خبر خیلی خوبی هست چون در سالهای اخیر هم کلی هلی کوپتر های فرسوده امدادی مون سقوط می کرد هم کلی جنگل به دلیل نبودن هلی کوپتر آتش نشان سوخت و خاکسترشد. اتفاقا برای خرید هلی کوپتر روسی کاموف هم وارد مذاکره شدند که البته امیدوارم با همون ایرباس فقط معامله کنند