کاربران خبرآنلاین معتقدند که «نرخی باید برای ارز تعیین شود که مطابق بر مکانیزم بازار باشد و جلوی رانت‌خواران را برای سودجویی بگیرد و این امر مستلزم اقتصاد آزاد و غیردولتی هست.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، به خصوص مسعود کرباسیان و محمد شریعتمداری طی روزهای گذشته به شدت روی یکسان‌سازی نرخ ارز تاکید داشتند.

کرباسیان، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در روزهای گذشته در دیدار با فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد که «اصل پذیرفته تغییر نرخ ارز و یکسان‌سازی نرخ از سوی دولت دوازدهم وجود دارد، اما باید شرایط مهیا شود. ما نمی خواهیم این یکسان سازی، بازگشت پذیر باشد.» شریعتمداری، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت نیز تاکید کرد: «اگر مسوولیت به عهده گیرم، در شورای پول و عتبار در زمینه رقابتی شدن نرخ ارز فریاد خواهم زد.» در این شرایط، سوالی که مطرح است، این‌که چه نرخی برای ارز تک‌نرخی مناسب است؟

در این خصوص، یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «گیریم نظر ما یک تومان یا 10 هزار تومان باشه، مگه قرار نیست مکانیزم بازار نرخ رو تعیین کنه؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «فکر نکنم اقتصاد این کشور به نقطه مطلوبی برسد. به دلیل بی‌ثباتی‌هایی که به وجود آورده‌اند، بسیاری از سرمایه‌داران از کشور رفته‌اند و بقیه هم مشغول به دست آوردن پول به هر قیمتی هستند تا بروند. کار مردم در ایران شده ثروت‌اندوزی و وقتی خوب جمع کردند، از کشور می‌روند و سرمایه‌ها را می‌برند.»

«مراد» یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «با این همه دستاوردها و صرفه‌جویی ارزی که در رسانه ملی تبلیغ می‌شه، نرخ ارز باید ۲۰ ریال باشه. مگه این‌که جای دیگه مصرف بشه که ما خبر نداریم.»

کاربر دیگری متذکر شده است: «تو اقتصاد مریضی مثل ما باید ارز تک‌نرخی باشه تا از رانت و فساد بیشتر جلوگیری بشه. لطفا اقتصاد ما رو که تحت‌تاثیر تحربم‌های ظالمانه دنیا است،  با اقتصاد دیگر کشور‌ها مقایسه نکنید. با توجه به شرایط فعلی فکر می‌کنم ارز رو حدود 3500 تک نرخی کنند، مناسب هست.»

یکی دیگر از کاربران نوشته است: «تا دلار ارزان نشود و قدرت خرید مردم بالا نرود، کشور از رکود خارج نمی‌شود. نرخ واقعی و منطقی دلار بین 1500 نهایت 2000 است.»

کاربر دیگری نیز عنوان کرده است: «همین نرخی که هست، خوبه، به شرطی که ثابت بمونه، چون نوسانات ارز تاثیر مخربی در تولید و اقتصاد داره.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرد: «نرخی که مطابق بر مکانیزم بازار باشه و جلوی رانت‌خواران رو برای سودجویی بگیره که این امر مستلزم اقتصاد آزاد و غیردولتی هست.»

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    4 0
    البته بازاری که توسط دولت کنترل نشود وبه هرطرف که بخواهند نرودکاربران عزیزتوجه کنیددراینجا عوامل متعددی درتعین نرخ ارزدخالت دارندکه اگربخواهند براساس عرضه وتقاضا رهاکنندچنان کاری میکنندکه تقاضای کاذب ایجاد شود ونرخ ارز بالا رودووای بحال اقشار اسیب پذیر..تصورنمیکنم این نظر رامنتشرکنید چون فکرکنم نظر شماانست که اززبان مردم وانچه دلتان میخواهد بگویندمینویسید
  • تقی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    5 0
    تا وقتی اقتصاد دولتی است نرخ ارز را دولت تعیین خواهد کرد
  • بی نام CA ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 0
    كدوم بازار وقتي دولت اصلي ترين تأمين كننده ارز محسوب ميشه؟