استاندار لرستان گفت: پنج میلیارد دلار معادل 190 هزار میلیارد ریال در دولت دوازدهم در لرستان سرمایه گذاری می شود که چهار میلیارد دلار از این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی به سرمایه گذاران کمک خواهد شد و یک میلیارد دلار دیگر را سرمایه گذاران جذب خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، هوشنگ بازوند در نشست اقتصاد مقاومتی استان در سالن جلسات استانداری لرستان با بیان اینکه لرستان در حال ورود به یک کریدور صنعتی است، افزود: این میزان اعتبار در دولت دوازدهم در قالب هلدینگ صنعتی به لرستان تزریق می شود که می تواند تمام عقب ماندگی های استان را جبران کند.
وی با بیان اینکه 20 درصد این اعتبار سهم دولت است و از طریق کمک به شرکت های وابسته به دولت انجام می شود، گفت: در دولت دوازدهم با تزریق این اعتبار به لرستان با بیکاری مبارزه جدی می شود.
استاندار لرستان افزود: بحث برون زا بودن در برنامه های اقتصاد مقاومتی که مورد توجه مقام معظم رهبری است به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی حضور 130 مقام کشورهای خارجی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری را از نتایج برجام دانست و گفت: تعامل گسترده با دیگر کشورها از راهکارهای برون زا بودن اقتصاد مقاومتی است.
وی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد را از زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: اکنون بخش کمی از این طرح باقی مانده و می تواند جذب سرمایه گذار را تسهیل بخشد.
بازوند خواستار راه اندازی دفاتری با نام واحدهای سرمایه گذاری در شهرداری ها شد و اظهار کرد: کلاس های توجیهی برای اعضای شورای شهر برای آگاهی بر اینکه درآمدهای سنتی شهرداری ها پاسخگوی جامعه امروز نیست، برگزار شود.
وی با اشاره به اقدامات و پیگیری های موثر وزیر کشور در دولت یازدهم به لرستان و بیش از پنج سفر ایشان به استان گفت: بازدید وزیر کشور به شهرستان نورآباد باعث شد که این شهرستان به عنوان پایلوت محرومیت زدایی در استان معرفی شود.
بازوند ایجاد آزادراه کرمانشاه - خرم آباد را بسیار مهم دانست و بیان کرد: این آزادراه مانند سد بختیاری باید از فاینانس شرکت های خارجی برخوردار شود چراکه بخشی از کریدور شمال و شمال غرب به جنوب کشور است و از مرز بازرگان آغاز می شود و قسمتی از آن از خرم آباد عبور می کند.
وی سد بختیاری و آزادراه کرمانشاه - خرم آباد را از طرح های مدنظر برای اجرا در سال جاری عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی سدبختیاری در آینده نزدیک انجام می شود و این سد مستلزم یک میلیارد و 700 میلیون دلار یعنی حدود 70 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است.

 72 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته در لرستان

استاندار لرستان گفت: در سال گذشته در استان 72 میلیون دلار سرمایه گذاری صورت گرفت و برای سال جاری 165میلیون دلار در نظر گرفته شده که بصورت ویژه در دستور کار است.
وی افزود: آخرین جلسه هیات دولت یازدهم که امروز برگزار شد تنها یک مصوبه داشت که آن هم مربوط به لرستان و قلعه فلک الافلاک بود؛ در روزهای آینده جزییات این مصوبه را ابلاغ خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =