رئیس جمهور که برای دفاع از وزرای پیشنهادیش به مجلس آمده بود در میان سخنانش هرازگاهی با مطایبه با نماینگان سخن می گفت.

به گزارش خبرآنلاين؛ حجت الاسلام حسن روحاني كه در ابتداي صحبت‌هايش با شوخي از شلوغي فضاي مجلس در هنگام بيان برنامه‌هاي دولت، انتقاد كرده بود (اينجا) در ادامه صحبت‌هايش زماني كه فرصت به معرفي وزرا رسيد، باز هم با همهمه مجلس روبرو شد و با شوخي گفت: قدیم ها وقتی در مجلس برنامه می خواندیم، همهمه بود. اما وقتی به موضوع وزارتخانه ها می رسیدیم مجلس ساکت می شد. اما این بار فرق می کند بحث بر سر وزارتخانه ها است و هنوز هم مجلس شلوغ است.

رئيس جمهور با همان لحن طنزگونه خود، ادامه داد: البته می دانم که در این هفته حسابی روی برنامه ها کار کردید و اين حرف ها برای شما تکراری خواهد بود. ما همین 17 تا وزیر را از شما مي خواهيم که به آنها رای اعتماد بدهيد، بیشتر هم نمی خواهیم!

او با خنده ادامه داد: همین الان هم رای دهید ما می رویم!

ماجراي عدم حضور ربيعي در جلسه امروز دو بار منجر به شوخي رئيس قوه مقننه با رئيس قوه مجريه شد. يکبار آنجا که روحاني از ربيعي و توانمندي‎هايش سخن مي گفت و لاريجاني به او يادآور شد اصلا ربيعي در مجلس نيست. (اينجا) و بار ديگر آنجا که لاريجاني در واکنش به تذکرات دو تن از نمايندگان مجلس، گفت: آقای ربیعی امروز تصادف کرده‌اند و به همین دلیل با تاخير در مجلس حضور پيدا مي کنند. خوشبختانه اين حادثه به خیر گذشت.

روحاني در حمايت از وزير كشور هم، وضعيت رحماني فضلي را اينگونه توصيف كرد: وزارت كشور كار سختي است  از يك سو رييس جمهور از ايشان توقعاتي دارند، از يك سو دولت، ائمه جمعه و ... كار مشكل و سختي است.

طعنه به برخوردهاي سليقه‌اي در حوزه فرهنگ، هم نكته‌اي بود كه روحاني در رابطه با آن خطاب به نمايندگان گفت: نبايد بگذاريم سليقه در كشور ما حاكم شود. آقايي در جايي سليقه اي دارد، اهلا و سهلا! ما هم بايد قانون را اجرا كنيم، اگر وزارت ارشاد وظيفه ندارد، اين بر عهده مجلس است که اين وظيفه را از وزير بگيرد و به كسي ديگري بدهد.

او تأكيد كرد: اما وقتي وظيفه برعهده دولت است دستگاه ديگر حق دخالت در امور كشور را ندارد و اگر قرار است اين مداخلات وجود داشته باشد، بهتر است كه مجلس امور را به همان مداخله گران واگذار كند تا ما وظيفه اي نداشته باشيم!

پس از اتمام صحبت‌هاي رئيس جمهور، لاريجاني از او تشكر كرد و گفت: تشكر مي‌كنم! آقاي روحاني،‌ خسته هم نباشيد. صحبت هايتان طولاني هم بود اما خب براي معرفي وزرا چاره اي هم نبود. 26 دقيقه از وقتتان مانده است كه بعد از صحبت موافقان و مخالفان كه در مورد كليات صحبت كردند،‌ آقاي رئيس جمهور يا کسي که ايشان معرفي مي کنند، مي تواند از اين وقت استفاده کند. گويا آقاي جهانگيري صحبت خواهند كرد.

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =