معاون استاندار: ایجاد انگیزه برای ریشه کنی بیسوادی در گرو وعده اشتغال است

معاون امور هماهنگی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه بنای توسعه مستلزم وجود جوان باسواد، بادانش و قانونمند است،بیان داشت:سواد پایه و اساس فعالیت های مختلف در عرصه های اجتماعی،سیاسی ،اقتصادی و...جامعه ی ماست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان،مهرداد غضنفری بی توجهی به مقوله سواد را حاصل بی اعتقادی مدیران به اهمیت توسعه و بی قیدی در امورات حساس عنوان کرد.

مهندس غضنفری ادامه داد:باسواد کردن یک مجموعه کوچک در یک بازه زمانی چهار و پنج ساله فرآیندی طولانی ست و نیازمند هدف گذاری و برنامه ریزی در اعتبارات است.

معاون استاندار تاکید کرد:هزینه دستگاهها در امر آموزش سواد باید در الویت باشد و بر دیگر هزینه ها تقدم داشته باشد.
وی تصریح کرد:آمار جرایم و بزهکاری در جامعه بیسواد تراکم بیشتری دارد که در مناطق که حاشیه نشین و آسیب پذیر هستند،بیداد می کند.
غضنفری در باب توانمندسازی این جامعه بیسواد تکمیل کرد:البته توانمند سازی این جوامع نیازمند انگیزه است و علاوه بر تامین اعتبارات و کیفیت آموزش نیازمند این مهم هستیم که شخص بیسواد علاوه بر تمایلات امکانات رفاهی احساس نیاز به آموزش سواد نیز داشته باشد.
معاون استاندار ایجاد انگیزه در بیسواد را تحت عنوان تکلیفی مهم برشمرد که تحقق آن مرهون فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اصحاب رسانه،همکاری و تقسیم وظایف و مسوولیت بین ادارات و پویایی دبیرخانه است.
مهندس غضنفری ایجاد اشتغال برای جامعه بیسواد را دومین ابزار ایجاد انگیزش عنوان کرد و افزود:زمانی که شخص احساس کند،اشتغال وی در گرو در سواد است قطعا برای باسواد شدن تلاش می کند .
گفتنی ست:در این نشست استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد،تشکل های مردمی،تعامل با دهیاران و بخشداران و ارتباط با حداقل افراد باسواد در خانواده های بیسواد از دیگر امور یاری دهنده در ترویج سواد و ایجاد انگیزه در جوامع حاشیه نشین هدف عنوان شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =