موافقان وزیر آموزش و پرورش چه گفتند؟/ بطحایی مرتکب هیچ جرمی در رابطه با صندوق فرهنگیان نشده است

موافقان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش امروز در مجلس سخنرانی کردند.

امروز در مجلس شورای اسلامی مخالفان موافقان سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداختند

فرهاد تجری نماینده حوزه قصرشیرین و موافق وزارت محمد بطحایی عنوان کرد در ابتدا درباره مشکلات آموزش پرورش گفت:در اولویت نبودن برنامه ریزی های دولت یکی از مشکلات آموزش و پرورش است، این وزارت خانه به علت مشکلات نتوانسته برنامه‌ای بلندمدت را برای خود مجسم کند و در  مدارس آموزش را ارتقا دهد.

او ادامه داد: کمبود اعتبارات داده شده به وزارت آموزش پروش، نداشتن مهندسی نیروی انسانی و داشتن یک نقشه راه برای استفاده از وزارت آموزش و پرورش و اینکه در این وزارت خانه از افراد در جایگاهیی که مناسب با تخصصشان نیست استفاده می ‌شود از دیگر مشکلات این وزارتخانه است.

این نماینده مجلس از راه حل این مسائل گفت: برای حل این مسئله باید وزیر برگرفته شود که از این حوزه باشد، مراحل این حوزه را پله پله طی کرده باشد و نگاهی به چالش‌ها داشته باشد.

تجری در رابطه با بودجه آموزش و پرورش عنوان کرد: باید به اعتبارات دولت هم در این بخش توجه شود، حوزه آموزش حوزه ریل گذاری نسل آینده کشور است پس باید به طور خاص مورد توجه باشد، چون این حوزه، حوزه فرهنگیان شریف است.

نماینده حوزه قصرشیرین گفت: امروز اجرای سند آموزش و پرورش اولویت این وزارتخانه است و این شاید از مطالبات مجلس از وزارت آموزش و پرورش هم باشد پس فقط فردی باید در راس این وزارت قرار بگیرد که به این رشته اشراف داشته باشد.

تجری در رابطه با قابلیت‌هایی وزیر پیشنهادی آموزش و پروش گفت: بطحایی ویژگی‌های وزیر پیشنهادی دارد، ایشان کارنامه موفققی در گذشته داشته است. پس حضور ایشان قاعدتا باعث سرعت بخشی به پرداخت ها و انضباط مالی در وزارت آموزش و پروش می‌‌شود.

او با اشاره به اینکه مسائل مشیعتی مشکل اصلی وزارت آموزش و پرورش است افزود: با توجه به اینکه آقای بطحایی در حوزه اداره مالی و سازمان برنامه بودجه بوده می تواند در حل این مسئله موثر باشد، ایشان از حمایت آقای نوبخت برخوردار است و آمدنشان فرصتی است برای وزارت خانه آموزش و پروزش.

این  ایشان به امکانات رفاهی فرهنگیان و بومی گزینی نیروی انسانی و جلوگیری از خالی شدن نیروهای متخصص در مناطق محروم توجه دارند. رتبه بتدی معلمان را اولین بار ایشان اجرا کردند و خودشان بهترین گزینه برای سامان دادن در این حوزه هستند

از سال آینده انشاالله شاهد جلوگیری از ورود معلمان به مناطق محروم هستیم. هیچ کسی برای مرحله دوم بهتر از ایشان نمی تواند باشد. چون ایشان نقش زیادی در تشکیل این نظام رتبه بندی داشته است.

بطحایی در آموزش و پرورش تحول ایجاد میکند

محمد بیرانوندی نماینده خرم‌آباد و دوره هم در این سخنرانی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ثبت نام کردم ولی قرعه به نام من نخورد اما بعد از اینکه صحبت‌های رئیس جمهور را شنیدم مصر شدم تا نکاتی را به شما بگویم.

او ادامه داد: اگر قرار باشد تحولی در آموزش و پرورش رخ بدهد حتما نیاز به عزم ملی دارد، عزم ملی یعنی همت و حمایت رئیس جمهور و مجلس.

این نماینده مجلس در ادامه درباره انتخاب بطحایی  گفت: امروز صبح آقای روحانی در همین تریبون در پیشگاه نمایندکان مردم گفتند که آموزش و پرورش مهمترین و بزرگترین وزارت خانه ایران است و گفتند که این وزارت خانه را به کسی می دهد که در این دستگاه تحول ایجاد کند.

بیرانوندی خطاب به حسن روحانی گفت: این حرف شما محل اعتقاد ما است، برخی از بنده پرسیدند که دولت چقدر از این وزارت حمایت می کند شنیدید که رئیس جمهور چه گفتند.

او در رابطه با توانایی های بطحایی گفت: او فردی با اخلاق و اهل تعمل است، تعاملی که نیاز جامعه تعلیم وتربیت به آن نیاز دارد.

نماینده خرب‌آباد و دوره درباره سوابق بطحایی گفت: سوابق کاری ایشان را همه خواندید که از مدرسه و کلاس درس آغاز می‌شود. هم معلم پرورشی است هم معلم کلاس درس. یک میلیون فرهنگی گفتند ما پتانسیل اداره دستگاه خودمان را داریم پس اگر کسی مناسب این جایگاه باشد آقای بطحایی است.

او در پایان گفت: چه کسی بهتر و بیشتر از آقای بطحایی می داند راه تامین نیروی انسانی چیست؟ چه کسی می داند فرهنگیان چه نیازی دارند؟

بطحایی جزو معدود وزیر پیشنهادی است که برنامه مدون دارد

ولی‌الله داداشی نماینده آستارا هم به عنوان موافق محمد بطحایی عنوان کرد: بطحایی دارای تعهد و تخصص است دو نیاز وزارت آموزش و پرورش. از مخالفان می خواهم نیم نگاهی به برنامه ایشان داشته باشند

او افزود: امروز آموزش و پرورش ما نیاز به تحولات محیطی و شرایطی دارند که آقای که قولش را داده اند. من از مخالفین می خواهم حداقل نیم نگاهی به برنامه ایشان بیاندازند.

داداشی در ادامه گفت: ارتقا تامین معیشت معلمان نیاز امروز ما است و لازمه حل این موضوع این است که وزیر با برنامه به جلو بیاید. امروز می‌بینیم آقای بطحایی  برنامه مدون دارند، تامین منابع مالی برای افزایش کیفیت آموزشی در مدارس یکی از برنامه‌های او است، امروز می بینیم آموزش پرورش کیفیت محور نیست ولی آقای بطحایی قول داده اند.

نماینده آستارا توضیح داد: بطحایی جزو معدود وزرایی است که با برنامه مدون وارد میدان می‌شود، در سالهای بعد می توانیم در راستا همین برنامه از ایشان سوال کنیم.

داداشی سپس در رابطه با برنامه بطحایی گفت: از نقاط اصلی برنامه او کیفیت تعلیم و تربیت، منزلت معلمان، توسعه فناوری اطلاعات در مدارس و ... است.

او در پایان گفت: عملکرد آقای بطحایی قابل تحسین بوده و امیدوارم ایشان با رای بالایی وارد کابینه شود.

بطحایی هیچ در تخلفی در ماجرای صندوق فرهنگیان نداشته است

کوچکی تژاد نماینده رشت هم به عنوان آخرین نماینده موافقی که سخنرانی می‌کرد گفت:من به صحبت های همکار عزیزم به عنوان مخالف دقت کردم و دیدم که حرف‌های آن‌ها درست در جهت دفاع از برنامه آقای بطحایی است.

او افزود: مطمئن هستم دوستان دیگر هم نسبت به شخصیت آقای بطحایی انتقادی ندارند، من شخصا از رئیس جمهور تشکر می کنم که چنین وزیر اعتدال گرا و متدینی را انتخاب کردند.

کوچکی‌نژلد سپس درباره حساسیت وزارت آموزش و پرورش گفت: کوچکترین اشتباه در این وزارت خانه غیرقابل جبران است، چون 13 میلیون دانش‌آموز مثل رود روان خارج می شوند و زمان اجازه نمی دهد آنها توقف، من جدا از وزیر انتخاب شده تشکر می‌کنم/

او افزود: ایشان تنها وزیری است که تمام عمر خود را در این وزارت خانه گذرانده است، دوستان از شتاب‌زدگی بحث کردند، در حالی ایشان به بسیاری از قوانین تسلط دارند، دوستان برنامه ایشان نگاه کنند.

نماینده رشت سپس درباره برنامه بطحایی گفت: به علت اطلاع کامل ایشان از برنامه های کامل کشور و می‌توان گفت که این برنامه بسیار جامع و خوب است و من از ایشان تشکر می کنم.

او سپس ابراز امیدواری کرد که بطحایی مسائل آموزش و پرورش را حال کند و عنوان کرد: همکاران عزیز همه ما می دانیم، که آموزش و پرورش دارای مشکلات فراوان است. کسی نیست که از رفاه کم فرهنگیان خبر نداشته باشد، کسی نیست که از دستمزد کم معلمان ابتدایی خبر نداشته باشد ولی بیش از همه ما وزیر پیشنهادی از این موضوع خبر دارد، خود او نگران است، ایشان در اوایل انقلاب معلم پرورشی بوده پس ایشان از بحث ورزش، کانون های پرورشی و ... هم اطلاع دارد.

کوچکی نژاد سپس در رابطه با مسائل اقتصادی گفت: دوستان این برنامه را بخوانند راهکار بسیار مناسبی برای حل اقتصاد آموزش و پرورش در آن وجود دارد.

این نماینده مجلس در پایان درباره مسائل مربوط به صندوق فرهنگیان گفت: دوستانی که از صندوق ذخیره گفتند، عزیزان شما قرار شد  تحقیق و تفحص از این صندوق انجام دهید که من رئیس آن بودم و می‌گویم هیچگونه تخلفی از آقای بطحایی و خانواده او در رابطه با آن صندوق وجود ندارد.

47237

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =