چهل‌ وچهارمین درس‌گفتار اندیشه و عمل موسسه امام موسی صدر، ششم شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، سخنران چهل‌ و‌چهارمین درس‌گفتار ماهانه اندیشه و عمل دکتر محمدرضا سنگری است که عاشورا شناسی امام موسی صدر را نقد و تحلیل می‌کند.

دکتر محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر و فارغ‌التحصيل دوره دکتری در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران است. او پژوهش‌های متعددی درباره واقعه عاشورا انجام داده که برخی از آنها در قالب کتاب‌های متعدد به چاپ رسیده است.

«آینه داران آفتاب، پژوهش و نگارش نو از زندگی و شهادت یاران اباعبدالله الحسین (ع»)، «آینه در کربلاست: پژوهش و نگارشی نو در بازشناخت نهضت عاشورا»، «چهل روز عاشقانه»، «روایت عطش و آتش»، «سیب و عطش»، «سوگ سرخ» و «ماه در آب» از جمله آثار پژوهشی و نثرنوشته‌های ادبی او درحوزه عاشوراشناسی است.

کتاب «آینه‌داران آفتاب» یکی از تالیفات کم‌نظیر در حوزه پژوهشی عاشوراست که سنگری برای تالیف آن بیش از هشت سال وقت صرف کرده است. این كتاب زندگی و شهادت یاران امام حسین(ع) را روایت می‌كند که در مجموع ۱۵۳ شهید با اطلاعاتی جامع در دو جلد این کتاب معرفی شده‌اند.

«سفر زندگی: سخنی با نوجوانان و جوانان عزیز ایرانی»، «پرسش های امروز جوانان - جلد چهارم: بحران هویت، تهاجم فرهنگی، حجاب، ازدواج»، «عوامل معنوی و فرهنگی دفاع مقدس»، «گلبرگ‌ها تافا» و«نقد و تحلیل ادبیات منظوم دفاع مقدس» از دیگر آثار منتشر شده دکتر سنگری است.

درس‌گفتار «تحلیل و نقد عاشورا شناسی امام موسی صدر» دوشنبه ۶ شهریور ماه، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در شمال میدان هفت‌تیر، کوچه شهید شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲ برگزار می‌شود.

حضور در درس‌گفتارهای ماهانه اندیشه و عمل برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =