پروژه آبیاری تحت فشار دشت عمومی انقان شهر کارچان و پروژه آبیاری سهل آباد ظهر امروز با حضور فرماندار و استاندار مرکزی به همت جهاد کشاورزی استان مرکزی افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در این آیین بیان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 38 هکتار با اعتبار 188 میلیون کمک دولت و 32 میلیون تومان آورده ی خود افراد به اینجا بوده که امروز با حضور استادار مرکزی به بهره برداری می رسد.
علی بابایی با اشاره به پروژه‌ هایی که همزمان با سومین روز از هفته دولت در شهرستان اراک افتتاح شد، افزود: پروژ آبیاری تحت فشار "دشت انقان" یکی از این پروژه‌ها است که در سطح ۳۸ هکتار از اراضی با اعتباری بالغ بر سه ملیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اجرا شده است و برای ۱۶ نفر اشتغالزایی داشته است.
وی اظهار کرد: پروژه دیگری که در سومین روز از هفته دولت در اراک به بهره‌ برداری رسید، آبیاری تحت فشار مشاع ۷ سهل آباد در مساحت ۶۲.۵ هکتار و اعتباری بالغ بر پنج میلیار ریال بود که برای ۱۲ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.
وی ادامه داد: افزایش عملکرد در واحد، مدیریت بهتر در مزارع، یک‌نواختی توزیع آب و صرفه‌جویی در مصرف از جمله مزیت‌های آبیاری نوین تحت فشار است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسعه روش‌های آبیاری تحت فشار نقش مهمی در مصرف بهینه و تولید محصولات در مقابل حجم ثابتی از آب دارد که در سال‌های اخیر حمایت‌های خوبی از متقاضیان این بخش شده است.
بابایی افزود:594 میلیون اعتبار پروژه ی سهل آباد است که 505 میلیون اعتبار کمک دولت بوده و 101 میلیون و 200 هزار تومان هم سهم آورده این پروژه بوده است.
در ادامه استاندار مرکزی بیان کرد: پروژه نوین آبیاری تحت فشار که بیش از 100 هکتار مساحت دارد با 85 درصد کمک های بلاعوض دولت و مابقی به کمک خود مردم انجام شده است.
زمانی قمی افزود: این پروژه از اتلاف منابع آبی جلوگیری می کند و بهرخ برداری را افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: 150 پروژه در فوصول مختلف در شهرستان اراک در هفته دولت به بهره برداری رسید که حدود 65 میلیارد تومان هزینه این پروژه ها است و پیرو آن برای 450 نفر اشتغالزایی به دنبال دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =