۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالبات تولید شفاف و روشن است

فعالان اقتصادی استان سمنان نشست مشترکی را با وزیر دادگستری جناب آقای دکتر آوایی در محل استانداری سمنان برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علیرضا مهربان عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی را مهم می داند و می گوید : زمان تفسیر سیاستهای اقتصادی مقاومتی تمام شده باید در اجرای مفاهیم اقتصاد مقاومتی عزم ملی داشته باشیم .
این فعال اقتصاد فشار بر تولید کنندگان را مضاعف ارزیابی می کند و اظهار داشت : تولید کنندگان برای بقای خود به صادرات روی آورده اند و این صادرات است که ارزش افزوده و اشتغال پایدار برای بنگاههای اقتصادی به وجود می آورد .
مدیر عامل شرکت تولیدی کندر معتقد است همانگونه که در زمان جنگ همه ارکان نظام در خدمت جنگ بودند و یک بسیج عمومی در کشور به وجود آمده بود در حال حاضر هم باید تمام اجزای و ارکان نظام در خدمت صادرات باشد .
وی گفت : بعضی از سازمانهای دولتی ما در صادرات نقشی ندارند و چه خوب می شد اگر همه سازمانها در امر صادرات نقش آفرین می بودند .
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان از وزیر دادگستری خواست تا شرایط ویژه برای رسیدگی امورات صادرکنندگان در دادگاههای عمومی در نظر گرفته شود و از بررسی موضوعات صادرکنندگان در دادگاههای عمومی جلوگیری گردد .
علیرضا مهربان وجود دادگاههای تخصصی برای صادرکنندگان را یک ضرورت می داند و ادامه می دهد : با توجه به اهتمام ویژه حاکمیت به صادرات باید شرایطی فراهم گردد تا امورات صادرکنندگان در یک دادگاه تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد .
وی همسویی و همگرایی دستگاههای اجرایی دولت را در ترویج صادرات مهم می داند و اضافه می کند : نباید تصمیم های خلق الساعه بگیرم و شرایطی را فراهم نمایم که زمانی یک وزارتخانه ادغام و پس از مدتی نظر تفکیک همان وزارتخانه را ارائه نماییم
در ادامه شریعت مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی کلران ارتباط اقتصاد مقاومتی و مدیریت استراتژیک را لازم و ملزوم می داند و اظهار می دارد : موفقیت کسب کارها در هم افزای ها استراتژی ها رخ می دهد .
وی چالش اجرای استراتژی ها در بحث آمایش های سرزمینی را دچار مشکل می داند و ادامه می دهد : تامین مواد اولیه مسیر توسعه یک شرکت را با توجه به آینده نگری های بلند مدت تامین می نماید، اما تغییرات برنامه های تعریف شده در سنوات بعد توسط دولتها ، نظم شرکتها را دگرگون می نماید و باعث میشود شرکتها به هدف خود نرسند و دچار خسارت و زیان شوند .
وی غایت اقتصاد مقاومتی را در چارچوب اقدام جهادی ارزیابی می نماید و خاطر نشان می کند : تناقص ها در اجرای سیاست های اقتصادی مقاومتی به چشم می خورد .
این فعال اقتصادی موفقیت سیاست اقتصاد مقاومتی را در اجرای هم افزایی دستگاههای حاکمیتی ارائه می نماید
ذوالفقاری رئیس انجمن پیمانکاران استان قدمت و کارآمدی انجمن پیمانکاران را اثرگذار عنوان و اظهار داشت : صدور خدمات فنی و مهندسی در ایران بسیار کمرنگ شده است به صورتی که رقبای ما در کشورهای مختلف از این بستر بدرستی استفاده می نمایند .
حفظ قدرت خرید در زمان سرسید از مسائلی بود که رئیس انجمن پیمانکاران به آن اشاره می کند و می گوید : اداره کل امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن مسائل تامین مالی شرکت های پیمانکاری مشکلات عدیده برای این واحدها به وجود می آورد .
مرادیان نماینده شرکت خودرو سازی فردا از تولید 20 هزارتایی خودرو پژو و سمند در استان خبر داد و گفت : گفتگو و مذاکره با شرکت های خارجی برای توسعه در حال انجام می باشد اما در مسیر تو سعه و همکاری با شرکت های خارجی به مشکلات عدیده ای برخورد نموده ایم .
وی اجرای برجام و تاثیر آن بر رونق تولید را پراهمیت خواند و ادامه داد : انجام سریع و دقیق عملیات بانکی برای مدیران شرکت های صنعتی صادراتی بسیار مهم است چون باید در کوتاه ترین مدت مسائل مالی خود را با شرکای تجار به اشتراک بگذارند .
این فعال اقتصادی می گوید : ما نمی توانیم به شرکای خارجی بگویم که ما در ایران مشکل مجوز ، مشکل آب و دیگر موارد را داریم بلکه زیر ساخت ها باید برای سرمایه گذاری مشترک آماده باشد .
در ادامه محمد حسن عصار حسینی رئیس کمیسیون آب و انرژی اتاق بازرگانی سمنان تفهیم و اجرای فرامین 24 ماده ای اقتصاد مقاومتی را مهم می داند و می گوید : 1297 روز از اجرای این فرامین می گذارد آیا توانسته ایم اقدام جامع مشترکی برای فرامین 24 ماده ای تا کنون داشته باشیم .
وی تضاد سیاستگذاری در دولت را پر مخاطره می خواند و ادامه می دهد : چرا در طی سه دولت سه نظام مختلف برای سیستم هواپیمایی ترسیم و اجرا میشود ( هواپیما سازی ، فرودگاه دارای و ایر لاین داری )
عصار حسینی برنامه های کوتاه مدت و سلیقه ای در کشور را پر مصائب می خواند و اظهار کرد : آنچه که ما را متوقف می کند حرکت های روز مره است ، باید برای کلیه طرحها استرتژی بلند مدت داشته باشیم
عصار حسینی معتقد است مسائل کوتاه مدت باید در اختیار مدیران کل و استانی باشد و مسائل بلند مدت باید در حیط وزیران باشد با زمانبندی بلند مدت .
وی مفاهیم رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی را قابل توجه می خواند و ادامه می دهد : اگر می خواهیم اشتغال پایدار داشته باشیم باید به دنبال توسعه اقتصادی باشیم .
عصار حسینی اختلال نظام مالی کشور ، عدم برنامه ریزی بلند مدت و عدم ثبات قوانین را عارضه تولید می داند
در ادامه این نشست گفتگوهای کارشناسی با وزیر دادگستری صورت پذیرفت .

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =