ایرنا نوشت: نخستین دور جدید گفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران با استرالیا بعد از 15 سال وقفه در راستای گسترش همکاری ‌ها و تعاملات حقوق بشری با کشورهای مختلف در کانبرا پایتخت این کشور برگزار شد.

 سفارت ایران در استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد 'زهرا پیشگاهی فرد' مشاور وزیر و مدیرکل حقوق بشر و زنان وزارت امورخارجه و 'لاچلان استراهان' مدیر کل بخش سیاست چندجانبه وزارت امورخارجه و تجارت استرالیا ریاست هیات های دو کشور را در این رایزنی ها بر عهده داشتند.

در این دور از رایزنی ها هیات های ایرانی و استرالیایی گفت و گوهای شفاف و سازنده ای در خصوص موضوعات مختلف حقوق بشری از جمله رویکردهای ملی نسبت به حقوق بشر، نحوه تعامل با سازوکارهای بین المللی حقوق بشر، تبادل تجربیات و راه های تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف حقوق بشری انجام دادند.

دومین دور گفت و گوهای حقوق بشری ایران و استرالیا قرار است بهار سال آینده در تهران برگزار شود.

استرالیا در این دور از گفت وگوها تعهد خود را مبنی بر تصویب پروتکل اختیاری کنوانسیون علیه شکنجه و رفتارهای بی رحمانه، غیرانسانی یا اهانت آمیز یا مجازات مجددا تکرار کرد و نقش مهم مؤسسات مستقل حقوق بشر را مورد تأکید قرار داد.

هیات ایرانی هنگام اقامت در شهر کانبرا، ضمن انجام چند دیدار با مقامات استرالیایی از جمله نمایندگان پارلمان و اعضای کمیسیون حقوق بشر این کشور، از زندان قلمرو پایتخت استرالیا نیز دیدن کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NL ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
    1 0
    باز هم غربی ها طمع به پول نفت را فدای دموکراسی کذایی شان می کنند .