واکنش سرپرست وزارت نیرو به احتمال افزایش قیمت آب و برق/ ارائه برنامه ۱۰۰ روزه به دولت توسط دستگاه‌ها

تمامی دستگاه‌های اجرایی برنامه 100 روزه‌‌ای را به دولت ارائه کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستار محمودی، سرپرست وزارت نیرو در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی در پاسخ به این سوال كه آیا برای تصدی وزارت نیرو از شما خواسته شده است؟ اظهار داشت: این برنامه، ربطی به شخص من ندارد. طبق اعلام، تمامی دستگاه‌ها برنامه‌ای 100 روزه را ارائه كرده‌اند كه برنامه ما هم در همین قالب بود.

او كه از پاسخ به سوالاتی كه به احتمال وزارتش ارتباط داشت، با تانی و احتیاط پاسخ می‌داد، از تدوین یك بسته اقتصادی برای ساماندهی وضعیت در این حوزه خبر داد و اضافه كرد: پیش از این اقداماتی پراكنده در این قالب صورت گرفت، اما در این بسته تمامی وجوه مدنظر قرار می‌گیرد.

محمودی در توضیح این مطلب گفت: این بسته به صورتی تدوین می‌شود كه هم ظرفیت‌ها توسعه یابد و هم بدهی‌ها پرداخت شده و تجهیزات كنونی نیز حفظ و بازسازی شود.

وی در خصوص افزایش قیمت آب و برق پاسخ صریحی نداد و تاكید كرد: در قالب این بسته موضوع بررسی خواهد شد.

محمودی، بدهی وزارت نیرو به پیمانكاران را در حدود ٤ تا ٥ هزار میلیارد تومان اعلام كرد و ادامه داد: با احتساب بدهی وزارت نیرو به بانك‌ها و...، رقم بدهی‌های ما به حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

سرپرست وزرات نیرو همچنین در خصوص این که وزارت نیرو چه اقداماتی در راستای رفع مشكلات آب شرب استان های جنوبی كشور با وجود همجواری به منابع آبی پاسخ داد و گفت: استان های جنوبی از جمله خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان ظرفیت ها و امكانات موجود را دارند و برای خوزستان طرح های بزرگ و بلندمدتی شروع شده كه نیازمند تكمیل این طرح ها هستیم.

وی افزود: مطابق با طرح  چندین شهر و روستا را تحت پوشش قرار دادیم و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های این استان ها یكی از پیامدهای مثبت طرح های مذكور است.

محمودی با اشاره به اینکه وزارت نيرو يكی از بدهكارترين وزارت خانه ها است، عنوان کرد: افزایش ظرفیت آب شیرین كن ها یكی از اقدامات وزارت نیرو برای بوشهر بود كه به علت عدم پشتیبانی مالی مناسب، به تعویق افتاد، اما در امسال شاهد تكمیل این پروژه بودیم.

سرپرست وزارت نیرو عنوان كرد: برنامه وزرات نیرو شتاب دهی به پروژه های شروع در استان های جنوبی است و نیاز به طرح جدیدی نداریم.

 

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    پس قراره آب و برق گرون بشه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    0 0
    قیمت آب حتما باید اصلاح بشه. برای تشویق مصرف کنندگان، تا یک حد مصرف خاص باید قیمتها نازل یا حتی رایگان باشه و در عوض برای مصارف بالا باید قیمت بالا و حتی جریمه محاسبه بشه.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    0 0
    فکر مي کنم سرپرست محترم وزارت نيرو خودش جوابيه مصاحبه اش را درخبر مربوط به دلايل و چرايي انتخاب گزينه وزير نيرو از ميان مديران متخصص و توانمند از مناطق جنوبي کشور ارايه نمودند. باتشکر