۹۰ درصد روستای ایوق آسیب دیده است/ احتمال اسکان موقت در مناطقه زلزله زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه، حدود ۹۰ درصد خانوارهای روستای ایوق آسیب دیده و احتمالا نیاز به اسکان خواهند داشت، گفت: چادر های مخصوص سکونت به مناطق اعزام و برپایی آنها شروع شده است با این شرایط انتظار می رود مشکل اسکان تا عصر امروز رفع شود.

سعید کنعانی در گفت وگو با خبرآنلاین، درمورد آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته بیشترین آسیب در روستای ایوق بوده و در سایر روستا های میزان آسیب ها کمتر بوده است.

کنعانی در مورد نحوه واکنش و اعزام تیم های کمکی تصریح کرد:در مجموع ۹تیم از  تیم های واکنش سریع که از ابتدای سال در مرکز استان به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند،با توجه به آموزش ها و مهارت های لازم برای ارزیابی وضعیت به همراه تیم های شهرستان های سراب وبستان آباد در اسرع وقت و قبل از طلوع خورشید به مناطق مورد نظر اعزام شدند و عملیات ارزیابی و کمکی را آغاز کردند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان در مورد اخرین آمار مصدومان خبرداد: تاکنون خوشبختانه آمار ارائه شده فاقد موارد فوتی بود است وتعدادمصدومان شامل ۱۰ نفر است که ۷ نفر آنها به طور سرپایی مداوا گشته و ۳نفر آنها توسط اورژانس به بیمارستان شهرستان سراب انتقال یافته اند گفتنی است یک نفر آنها زن بارداری است که شرایط آنها چندان وخیم نیست.

کنعانی درمورد خسارات ایجاد شده توسط این زلزله اذعان کرد:از نظر آسیب جسمانی مورد خاص و شدیدی وجود ندارد و بیشتر صدمات و آسیب ها مربوط  به بحث ساختمانی و خانه های روستایی است که خسارات ایجاد شده سکونت بالای ۸۰ درصد ساکنان را با مشکل مواجه کرده است .

وی ادامه داد:خسارات ایجاد شده بر ساختمان ها و خانه های روستایی به دلیل عدم مقاومت این مناطق بوده است که ما شاهد ریزش برخی از خانه ها و ترک خورن دیوار های ساختمان ها هستیم و به علت خطرات احتمالی نمی توانیم به افراد اجازه اسکان در این مناطق را بدهیم.

مدیرکل جمعیت هلال احمر استان در رابطه با نحوه ایجاد اسکان در این مناطق بیان کرد: در اسرع وقت چادر های مخصوص سکونت به مناطق اعزام شده و برپایی آنها شروع شده است با این شرایط انتظار می رود مشکل اسکان تا عصر امروز رفع شود.

وی ادامه داد: تعداد چادر ها با توجه به برآرود اولیه  حدود ۲۵۰ عدد است که در صورت نیاز تعداد آن افزایش خواهد یافت گفتنی است برپایی این چادر ها در مناطق امن روستا توسط امدادرسانان انجام می شود و بعد از تکمیل امکانات داخلی آن چادر به افراد تحویل داده می شود.

کنعانی درمورد پخش بسته های رفاهی و غذایی اشاره کرد:بارگیری بسته های غذایی از ساعت ۴صبح شروع شده و در بین افراد در حال پخش است و ما انتظار داریم تا ساعت ۵عصر امروز شرایط این منطقه به یک جمع بندی نهایی برسد.

گفتنی است مرکز این زلزله ۴/۹ ریشتر که صبح امروز در مناطق حوالی شربیان رخ داد، ۶کیلومتری عمق زمین گزارش شده است و پس لرزه هایی نیز درپی داشته است.

لازم به ذکر است شربیان در بخش مهربان شهرستان سراب واقع بوده و از مرکز استان آذربایجان شرقی،تبریز، حدود ۱۰۰کیلومتر فاصله دارد.

طبق سرشماری سال ۹۵، روستای ایوق با ۳۵۲ خانوار دارای هزار و ۱۲۵ نفر جمعیت است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =