مشاور رییس صداوسیما: تلویزیون بیش از ۸۳ درصد مخاطب دارد

رییس حوزه ریاست صداوسیما، در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی، بر اهمیت حفظ مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما و ایجاد راهبردهای نوین ارتباطی برای حضور مؤثر در فضای رسانه‌ای تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنا فیروزی، رئیس حوزه ریاست و مشاور اجرایی رییس سازمان صدا و سیما، مخاطبان و مرجعیت رسانه‌ای صداوسیما را دو سرمایه اصلی این رسانه خواند که در کشور بر اساس آخرین نظرسنجی‌های رسمی، حدود ۸۳.۷ درصد مخاطب دارد.

او با مقایسه تعداد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در سال ۱۳۷۰ و امسال گفت: «امروز در عصر فراوانی رسانه‌های متعدد مجازی و غیر مجازی ما صاحب چنین سرمایه عظیمی هستیم و برای حفظ این سرمایه باید برنامه‌ریزی و آینده‌نگری داشته باشیم.»

رییس حوزه ریاست صداوسیما با پیش بینی اینکه در آینده تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای به صورت پلی لیست (فهرست پخش) در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، گفت: «با این دغدغه نمی‌توان از روش‌های سنتی روابط عمومی بهره برد و ناگزیر از رفتن به سوی نظام نوآوری هستیم.»

او با تأکید بر اینکه خاستگاه نظام نوآوری باید در روابط عمومی باشد، گفت: «نخبگان و صاحبان اندیشه سازمان باید طرح‌ها و فکرهای جدیدشان را در روابط عمومی مطرح کنند.»

فیروزی با دسته‌بندی روابط عمومی دستگاه‌ها در کشور به غیر فعال، نیمه فعال و فعال گفت: «دسته چهارم روابط عمومی‌های که از آن‌ها به عنوان روابط عمومی‌های فعال یاد می‌کنند، ضمن مرجعیت بخشیدن به آن نهاد، باعث تشخص آن می‌شوند و هم ارتباط عمیقی با مخاطبان درون و برون‌سازمانی و رسانه‌ها برقرار می‌کنند و از این جهت روابط عمومی سازمان صداوسیما که به تعبیری روابط عمومی نظام است باید چنین روابط عمومی باشد.»

او در پایان با قدردانی از تلاش‌های داود نعمتی، مدیر کل پیشین روابط عمومی از محمد حسین رنجبران، مدیر کل جدید این اداره‌کل به عنوان فردی رسانه‌ای و آشنا به کار یاد کرد و از او خواست با بهره‌مندی از اجماع نظر اندیشمندان و استفاده از حوزه‌های اندیشه الگوهای نوین رسانه‌ای را برای پیشبرد اهداف سازمان در روابط عمومی به کارگیرد.

محمدحسین رنجبران، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما نیز در این نشست با بیان اینکه در جنگ رسانه‌ امروز روابط عمومی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: «باید آرایش رسانه‌ای درستی با کمک هم تدارک ببینیم و اعتماد مخاطب را به کمک این آرایش رسانه‌ای جلب کنیم که سرمایه عظیمی است.»

رنجبران تأکید کرد: «اعتماد مخاطب با تلاش برای جلب رضایت مخاطبان، صداقت با آن‌ها و تعامل با همکاران درون سازمان و همکاران رسانه‌ای بیرون از سازمان بدست می‌آید و من امیدوارم در این دوره تعاملی ویژه در این زمینه برقرار کنیم.»

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 43
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    222 2
    روابط عمومی صدا و سیما یعنی آمار سازی
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      197 3
      بیننده داره منتها سیم رسیور بهش وصله
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      149 3
      میخواد بگه حقوقمون حلاله
    • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      78 2
      فکر کنم آقای مشاور ممیز،بین 8و3 را ندیده
    • نظر A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      82 1
      ۸۳ درصد از اون ۴ درصد که قالیباف میگفت .
    • به عنوان یک بیطرف A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      8 104
      اگر نداشت چطور تبلیغات تلوزیونی این همه در مردم تاثیر داره
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      19 37
      دیروز هم آمار تورم رو اعلام کردن گمون کار همیناست
    • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      76 1
      فکر کنم اون لحظه ای که تلویزیون روشن میکنی و از لیست ورودی رسیور رو انتخاب میکنی حساب کردن
    • بی نام A1 ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      17 0
      اینا احتمالا تماشای یک ساعت تلویزیون در سال رو هم جزو مخاطبین حساب میکنن که به این ارقام میرسند... مثل آمار اشتغال دوران آقای دکتر احمدی نژاد در نهایت هم مهم نیست... صدا و سیما یک تشکیلاته که آمارش فقط و فقط به درد خودش میخوره که چطور میخواد از اطلاعات آماری در روند بهبود کیفیتش استفاده کنه. حالا اگر آمار اشتباه به خودش و مردم بده به غیر از خودش کس دیگه ای این وسط متضرر نمیشه. به هر حال مردم که با این آمار پشت تلویزیون نمیشینن ... صدا و سیما خودش باید محتوای خوب تولید کنه تا تماشاگر جذب کنه. اینکار رو نکنه تماشاگری هم جذب نمیکنه
    • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
      4 0
      می خواسته بگه تلویزیون 83 درصد مخاطب داره اشتباهی گفته صدا و سیما.
  • بي نام ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    142 3
    از كجا اين امارارو در مياريد
    • بی نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      56 2
      اشتباه تایپی هست میخواست بگه ندارد گفته دارد
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    120 1
    شما راست میگین
  • پینوکیو IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    84 0
    خوش به حالت که مثل من نیستی
  • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    90 5
    اره والا راست ميگه البته اگه مخاطب هاي شبكه هاي جم را هم به حساب بياريم
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    103 1
    نه بابا١٨٠درصدمخاطب داره
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    93 3
    تا وقتی این افراد میشوند مشاور و به این صورت مسائل رو میبینند و گزارش می دهند هیچ امیدی به بهبود نباید داشت
  • بدون نام ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    7 45
    اینایی که این جا به این آمار شک می کنن باید بدونن منظور از مخاطب کسی نیست که از صبح تا شب پای برنامه های سینما نشسته باشه کسی که حتی هفته ای یک ساعت هم تلویزیون نگاه می کنه مخاطب حساب میشه. این حساب و کتاب همه رسانه ها در تعیین میزان مخاطب است
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    37 1
    خبر آنلاین ماهی یکبار این خبر داره تکرار میشه رحم کن
  • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    41 1
    منظور تلویزیون کدوم کشوره
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    31 1
    اینم یک جوک جدید بود بلعخره خنده رو لب ملت نشست حتی برای چند لحظه... خدایا شکرت
  • سعید A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    23 1
    اینو نگه چی بگه
  • ایلیا GB ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    23 1
    با این آمار دادنتان به خودتون تشویق لازمه، راستی پاداش فراموش نشه
  • حیدر A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    34 0
    درست میگه توی بیشتر خونه ها تلویزیون توی اتاق نشیمن هست .
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    17 0
    نه باباااااا
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    25 3
    راست میگه خوب گفته تلویزیون نه صدا سیما..
  • بدون نام ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    21 1
    از کجا آورده این درصد رو؟
  • ملت DE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    34 3
    صدا سیما اگه کامنتها رو بخونه متوجه میشیه که اگه 5 درصد مخاطب داشته باشید هم زیاده
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    36 2
    بله البته و اضافه کنم دلفینها هم پرواز می کنند
  • بابک A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    23 3
    کاملا درسته صحبتشون... اما شبکه آ، وی که به ماهواره وصله
  • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    10 0
    باشه بهش میگم
  • امیرحسین IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    11 0
    چند درصد رضایت دارن ؟
  • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    7 1
    وقتی اثر گذاری منفی هست مخاطب زیاد نه تنها موجب افتخار نیست که بد هم هست
  • رها بی پروا A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    18 0
    داداش چرا اشتباه میزنی؟؟ صدا سیما بیشتر از صد درصد مخاطب داره, اصن بعد اون شبکه انگلیسی معاند اولتره
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    10 0
    تلویزیون که همش تبلیغ پخش میکنه
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    15 0
    این 83 درصد فقط آمار مربوط به برنامه ی جذاب و هیجان انگیز تبلیغ قابلمه های چند تیکه هست...که رکورد بیننده رو از زمان اختراع تلویزیون تا به حال ثبت کرده وگرنه برنامه های جذاب دیگه رو هم حساب کنید مثل بخش آشپزی سیمای خانواده یا تبلیغ کرم حلزون و مورچه در برنامه ی به خانه برمی گردیم، بالای 100 درصد بیننده داریم..
  • کیوان A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    6 1
    به قول بچه فامیل: شوخی نکن عزیزم
  • فرزاد IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    11 1
    این 83 درصد منو یاد 63 درصد یه بنده خدای دیگه میندازه که ما هرچی گشتیم پیداش نکردیم
  • احسان A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    7 1
    ما هم قبول کردیم
  • mohsen IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    4 3
    من تو شش ماه گذشته فقط 20 دقیقه برنامه های صدا و سیمای میلی رو دیدم اون هم تو مهمونی. سیاست صدا و سیما در پخش خبر همانند سیاست های بی بی سی و فاکس نیوز در پخش خبر هست.
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    2 0
    بابا چرا شما ها اینقدر منفی باف هستید آخه قربونتون برم یعنی میخواید بگید که صداوسیما داره تقلب میکنه و 83 درصد دروغه ؟ یعنی بعدش هم میخواید بگید که 96درصد قالیباف تخیلی بوده ؟ بعدش هم بگید که خدای نکرده زبونم لال سال 88 و ... نه دیگه تو ایران اسلامی به هیچ وجه آمار دروغ نداریم باید قبول کنید باید باید که صداو سیما 83 درصد مخاطب داره . وگرنه ...
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    3 0
    آقا اشتباه تایپی بوده 7.38 درسته الان خبردادند نگران نباشید.
  • مجید A1 ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
    3 0
    بابا منظورش ۸۳ دهم درصد بوده تقریبا نزدیک یک درصد