۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

ایسنا نوشت: نخست‌وزیر انگلیس امروز چهارشنبه برای دیدار با رهبران سیاسی و تجاری ژاپن و کاهش نگرانی‌هایی درباره بریگزیت و جلو انداختن مذاکرات تجارت آزاد با سومین اقتصاد برتر جهان وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در جریان سفر رسمی سه‌ روزه خود قرار است با رئیس کمپانی تویوتا در اوزاکا دیدار کند و بعدا راهی توکیو می‌شود تا با امپراتور آکیهیتو و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن دیدار کند.

انگلیس ماه مارس رسما به اتحادیه اروپا اعلام کرد که از این بلوک ۲۸ عضوی خارج می‌شود و همین امر نگرانی‌هایی را در ژاپن ایجاد کرد مبنی بر اینکه این اقدام برای شرکت‌هایی که منافع تجاری چشمگیری در این بریتانیا دارند به چه معنا خواهد بود.

یک مقام وزارت خارجه ژاپن در امور اروپا پیش از سفر می‌گفت: ما خواستار شفافیت و قابل پیش‌بینی بودن هستیم تا تاثیر بریگزیت بر شرکت هایمان را به حداقل برسانیم.

بیش از ۱۰۰۰ شرکت ژاپنی در انگلیس فعال هستند و ۱۴۰ هزار نیروی محلی در اختیار دارند و بسیاری از آنها هم از انگلیس به عنوان مرکز ارتباطات با اروپا استفاده می‌کنند. ایشیرو هارا، رئیس دفتر بین‌الملل در لابی تجاری معروف ژاپن موسوم به کیدانرن می‌گوید: بهترین سناریو برای ما این است که تصمیم بریگزیت لغو شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =