ایرنا نوشت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای درباره خشونت ها در استان عمدتا مسلمان نشین راخین در شمال غرب میانمار ابراز نگرانی کرد و خواستار «خویشتنداری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی» در این منطقه شد.

به گزارش رویترز، گوترش روز جمعه در بیانیه ای اظهار داشت: گزارش هایی درباره شدت عمل در عملیات های امنیتی نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین منتشر شده که دبیرکل را عمیقا نگران کرده است.
گوترش خواستار «خویشتنداری و آرامش برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی» شد.

 آمار رسمی جدید نشان می دهد تشدید سرکوب شبه نظامیان روهینگیا توسط ارتش میانمار باعث کشته شدن حدود 400 نفر در یک هفته گذشته شده است.

این آمار احتمالی می تواند پرتلفات ترین خشونت ها علیه اقلیت مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار توسط نظامیان این کشور جنوب شرق آسیا در دهه های گذشته باشد.

به نوشته تارنمای شبکه خبر آسیا، منابع سازمان ملل اعلام کردند پس از حملاتی که علیه ایستگاه های پلیس میانمار رخ داد و باعث افزایش حملات علیه روهینگیایی ها شد، حدود 38 هزار روهینگیایی از هفته گذشته تاکنون از میانمار به سوی بنگلادش فرار کرده اند.

ارتش میانمار اعلام کرد به عملیات پاکسازی افرادی که آنها را «ترویست های افراطی» نامید، ادامه می دهد و به نیروهای امنیتی گفته شده است از شهروندان محافظت کنند. اما از سوی دیگر، روهینگیایی هایی که به سمت بنگلادش سرازیر شده اند اعلام کردند موجی از کمپین هایی که هدف آنها قتل عام روهینگیایی ها است، آنها را مجبور به ترک خانه و کاشانه هایشان کرده است.
در مراحل اولیه خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در سال 2012 در شهر «سیتوه» مرکز استان راخین حدود 200 نفر کشته شدند و در نهایت 140 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =