مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در صنایع شهید درویشی بندرعباس، از مراحل ساخت و تکمیل زیر دریایی فاتح بازدید کرد.

دریادار حبیب الله سیّاری با حضور در صنایع دریایی شهید درویشی بندرعبّاس وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلّح از پروژه های در دست ساخت و یا در حال تکمیل این صنعت از جمله زیردریایی فاتح بازدید کرد.

دریادار سیّاری در ادامه با حضور در ناوشکن شهید بایندر و ناو پشتیبانی رزمی تنب، از نزدیک در جریان روند تعمیرات اساسی این یگان های شناور سطحی قرار گرفت.

وی در دیدار با دست اندرکاران تعمیر و ساخت یگان های شناور سطحی و زیر سطحی بر اهتمام این کارکنان برای سرعت بخشیدن در روند اقدامات مربوطه تأکید کرد.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و هیئت همراه همچنین با حضور در هوادریای منطقه یکم این نیرو ضمن بازدید از آشیانه هاورکرافت های این یگان، آمادگی رزمی و توانمندی بالگردها و هواپیماهای بال ثابت هوادریا را مورد ارزیابی قرار دادند.

دریادار سیّاری با تأکید بر حفظ آمادگی و ارتقاء آموزش کارکنان هوادریا، قابلیّت های این یگان را در اجرای مأموریت های جاری نیروی دریایی راهبردی ارتش بسیار حائز اهمیّت عنوان کرد.

ایران اسلامی نقش مهمی در معادلات جهانی دارد

همچنین ایسنا نوشت؛

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه درکنگره یکصد‌و‌دومین سالگرد شهادت «رئیسعلی دلواری»، با بیان اینکه حافظه تاریخی ملت ایران زنده است اظهار داشت: حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران هرگز صحنه‌های ننگ‌آلود تهاجم استعمارگران را فراموش نمی‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملتی که از رهبر خود الهام می‌گیرد شکست‌ناپذیر است، افزود: ملتی که از امام خود الهام می‌گیرد و راه را از طریق نگاه به آن ستاره درخشان جستجو می‌کند از آن ستاره پرنور ولایت مسیر را می‌یابد هرگز شکست نمی‌خورد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اینجا تنها سرزمینی است که هیچ مقام انگلیسی و هیچ کشور استعماری و استکباری نمی‌تواند در آن پا بگذارد ،گفت: اقتدار ایران اسلامی به گونه‌ای که عظمت آن در جهان شناخته شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی نقش مهمی در معادلات جهانی دارد افزود: کسانی که می‌خواستند ایران را منزوی کنند اکنون با توجه به عظمت و اقتدار ایران اسلامی، برای حل مشکلات دست به دامن ایران می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه به پیشرفت‌های علمی و استقلال سیاسی ایران اشاره کرد و افزود: کشور ایران یک کشور پیشرفته ،صاحب علم و فناوری و استقلال سیاسی و فرهنگ مترقی است که این مهم سبب عزت و آبروی ایران اسلامی شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ استعماری و سلطه‌طلبی در ایران هیچ‌گاه تکرار نمی‌شود، گفت: جهان اسلام دیگر نمی‌تواند میدان تاخت و تاز سیاسی کشورهای استعماری و استکباری و غربی باشد.

سلامی با اشاره به اینکه جهان اسلام اکنون یک قدرت واقعی است ،بیان کرد: هم آمریکا و هم انگلیس بدانند نباید مانند قبل از انقلاب به ایران و جهان اسلام نگاه کنند بلکه جهان اسلام اکنون یک قدرت واقعی است و این قدرت شکل گرفته ‌و هیچ ارعاب و تهدیدی و تحمیلی نمی‌تواند عامل بازدارنده ‌باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ، تحریم را سیاست شکست خورده قدیمی‌ دانست و افزود: تحریم موضوع تازه‌ای نیست، سیاستی شکست خورده‌ است و آب در هاون کوبیدن برای آمریکاست و اکنون برای آمریکا هیچ راهی جز به رسمیت شناختن استقلال و شکوه و عظمت ملت ایران وجود ندارد.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704032

برچسب‌ها