حکیمی‌‎پور:مذاکرات، شاهکار دیپلماسی این دولت بود/ میرتاج‎الدینی: مذاکرات هسته‎ای از موضع ضعف بود

صبح امروز حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‎الدینی نماینده ادوار گذشته مجلس از جامعه اصولگرایان و احمد حکیمی‎پور نماینده ادوار مجلس و شورای شهر از جامعه اصلاح طلبان مهمان کافه خبر بودند.

به گزارش خبرآنلاين، در مناظره آنلاين اين دو چهره سياسي که به طور زنده از سايت، اينستاگرام و کانال تلگرامي خبرآنلاين منتشر شد، به موضوع عملکرد دولت روحاني پرداختند. ارزيابي‎اي که گاه به مقايسه دولت روحاني با دولت احمدي‎نژاد انجاميد.

بخش‎هايي از مکالمات مناظره‎اي اين دو نفر را در ادامه بخوانيد:
ميرتاج الديني: ميانگين درآمد نفتي دوره احمدي نژاد و روحاني يکي بود/ حکيمي پور: نخير درخشانترين دوره درآمد نفتي را در دولت احمدي نژاد داشتيم، ولي اوضاع خزانه را هم ديديم!

ميرتاج الديني: انصاف داشته باشيد اگر هيچي در خزانه نبود پس اعضاي اين دولت از کجا آوردند و کشور را اداره کردند؟/ حکيمي‌پور: دولت احمدي‎نژاد هزينه اداره کشور را بالا برد و در کنترل تورم و ثبات شغلي و معيشتي بد عمل کرد.

حکيمي‎پور: مسکن مهر پروژه‌اي براي حل مشکل مسکن طبقات پايين بود اما اينگونه نشد/ ميرتاج الديني: دو ميليون مسکن ساختيم که ممکن است 50 هزارتايش مشکل داشته باشد. اين که رقمي نيست!

ميرتاج الديني: اين دولت با خريد هواپيما به دنبال مطالبات قشر مرفه جامعه بوديد/ حکيمي پور: شما هم اگر در مذاکرات پيش رفته بوديد هواپيما مي خريديد. شما نتوانستيد وگرنه بدتان نمي‎آمد هواپيما بخريد!

ميرتاج الديني: 100هزار ميليارد تومان پروژه نيمه تمام از دولت خاتمي مانده بود که دولت احمدي‎نژاد آن را به ثمر رساند/ حکيمي پور: چقدر پروژه نيمه تمام از دولت احمدي نژاد ماند؟/ ميرتاج الديني: دو سه برابر آنچه که از دولت خاتمي ماند! چون کار بيشتري شد و سفرهاي استاني زيادي رفتيم/ حکيمي پور: ولي پس قبول داريد که به 300 هزار ميليارد بدهي رسيديد و آن را براي دولت آقاي روحاني گذاشتيد!/ ميرتاج‎الديني: اين اصلا نکته منفي نيست و نشانه تحرک بيشتر دولت قبل است.

حکيمي پور: برجام خطر جنگ را از سر کشور دور کرد. مذاکرات هسته اي شاهکار ديپلماسي بود/ ميرتاج الديني: نخير خطر جنگ را اقتدار نظام، دور کرد. مذاکرات هسته اي از موضع ضعف بود.

ميرتاج‎الديني: اين دولت تندترين تعبيرات را نسبت به منتقدان داشت که "بروند گم شوند و به جهنم بروند". منتقدان را افراد جاهل معرفي کرد. در حالي که دولت بايد اجازه مي‎داد که منتقدان و احزاب وارد بحث شوند/ حکيمي‎پور: اتفاقا اين دولت خانه احزاب را احيا کرد درحالي که خانه احزاب در دولت احمدي نژاد تعطيل شد و او حتي يک جلسه هم با نمايندگان احزاب برگزار نکرد، در حاليکه اين روال مرسومي در دولت روحاني است/ ميرتاج‎الديني: احزاب اصلاح طلب تند مي رفتند. دولت بايد تحمل انتقاد را داشته باشد وگرنه جلسه گذاشتن که مهم نيست.

ميرتاج‎الديني: اصولگرايان حامي روحاني در دو انتخابات رياست جمهوري يازدهم و دوازدهم نبودند، اما از مواضع اين دولت در راستاي منافع مردم حمايت مي کنند. اما اصلاح طلبان که حامي او بودند نمي توانند در آخر کار دولت، موضع اپوزيسسيون بگيرند و بگويند اين دولت اعتدالي بود و اصلاح طلب نبود/ حکيمي‎پور: اولويت اصلاح طلبان منافع ملي است و برنامه هاي اين دولت را در همين راستا ديده اند که از آن حمايت کرده اند. هرجا هم ضعفي باشد تذکر مشفقانه مي دهيم. موضع ما طلبکاري از دولت نيست و از سال دوم به بعد روحاني بايد ارزيابي داشته باشيم که ببينيم عملکردش چطور بود.

مشروح اين مناظره را در روزهاي آينده در خبرآنلاين خواهيد خواند.
2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =