ایران امن ترین آسمان جهان را دارد/ کنترل روزانه ترافیک ۱۵۰۰ فروند هواپیما در کشور

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شمالغرب کشور گفت: طبق آخرین اعلامیه سازمان هواپیمایی جهانی ICAO آسمان ایران در منطقه ای متشنج امن ترین آسمان در سطح جهانی به شمار می رود.

به گزارش خبرآنلاین، امیر سرتیپ دوم علی اسدی فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی ارتش، اظهار داشت: روزانه با محاسبه پروازهای داخلی و خارجی در حدود ۱۵۰۰ هواپیما وارد خاک ایران می شود که پدافند کشوری در مدیریت و شناسایی نوع هواپیماها نقش به سزایی در تامین امنیت این هواپیماها و خاک کشور دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۸۷ به دلیل حفاظت از نقاط حساس و مهم کشور پدافند هوایی با دستور مقام معظم رهبری از نیروی هوایی جدا و به یک نیروی مستقل و با وظایف مشخص تبدیل شد، افزود: این حوادث و نیاز کشور بود که ما را مجبور به جدا کردن پدافند از نیروی هوایی کرد.

اسدی فرد گفت: پیشرفت در قدرت بازدارندگی پدافند در گرو بروزرسانی، ارتقا و طراحی سامانه ها در تمامی زمینه ها است .

امیر علی اسدی فرد با بیان اینکه سامانه های بسیاری در پدافند هوایی ارتش تولید و طراحی شده است، گفت: امروز ما با افتخار بیان می کنیم که در حوزه پدافند و حفاظت از آسمان کشور خودکفا شدیم و در شرایط سخت تحریم های جهانی موفق به طراحی و تولید سخت و پیچیده ترین تجهیزات دفاعی و بازدارندگی در کشور هستیم .

فرمانده قرارگاه پدافندی شمالغرب کشور درخصوص وظایف پدافند هوایی اظهار داشت: وظایف اصلی این ارگان نظامی شامل دفاع از آسمان کشور، اماکن نظامی، سیاسی، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و مناطق حیاتی و مهم کشور است.

اسدی فرد با اشاره به تاییدیه سازمان هواپیمایی جهانی ICAO خاطرنشان کرد: طبق آخرین اعلامیه سازمان هواپیمایی جهانی ICAO آسمان ایران در منطقه ای متشنج امن ترین آسمان در سطح جهانی به شمار می رود.

وی در مورد وضعیت دفاعی و توان بازدارندگی گفت: امروز با غرور اعلام می کنیم دشمنان ما توان پیش بینی حرکات ما در هیچ نقطه ای دنیا را ندارند و ما قدرت و جسارت در بیان این مطالب را در بهره گیری از جوانان متخصص و بومی سازی تجهیزات دفاعی به دست آورده ایم.

علی اسدی فرد در ادامه با تاکید مجدد بر اهمیت دادن به جوانان متخصص در جهادخودکفایی گفت: تعداد بسیاری از سامانه های پدافندی در زمان قبل از انقلاب خریداری شده بودند که جوانان جهادخودکفایی با طراحی و افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقا این تجهیزات نقش زیادی در تغییر و بهبود بنیه دفاعی کشور دارند.

فرماندهی قرارگاه پدافند شمالغرب کشور با اشاره به رونمایی ۷ سامانه مهم طی سال جاری، تشریح کرد: سامانه نخست محاسب که به عنوان سامانه فرماندهی، سامانه سامت ۱ به عنوان اتوماسیون سامانه اطلاعات که وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعات را دارد، سمانه سمیع که در حوزه شنود امنیتی اطلاعاتی فعال است، سامانه عارف۲ در حوزه سامانه سمیع است ولی نوع پیشرفته و اینکه نوع ثابت سامانه شنود است در حالی که سامانه سمیع متحرک بود، سامانه بصیر وظیفه کنترل ترافیک هوایی را بر عهده دارد که اولین سامانه در نوع خود در غرب آسیا بود که توسط جهادخودکفایی طراحی و ساخته شد، سامانه سما که در حوزه هواشناسی نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و در آخر سامانه نگاه که به عنوان ۶ سامانه در ۱ سامانه نامبرده می شود که به اندازه یک کیف سامسونیک بوده و در تجزیه تحلیل های اطلاعاتی و مبدل های تبدیل به دیجیتال و... کاربرد دارد.

وی با اشاره ای دوباره به امنیت پایدار کشور گفت: خوشترین خبر برای ایران در امن بودن آن است که در این زمینه تمامی نیروهای مسلح در تامین امنیت کشور سهیم هستند و تبریز و جوانان غیور آذربایجانی نیز در طراحی و ساخت سامانه های مهم مانند ژنراتور هاگ که کاربردهای متفاوتی در زمینه های نظامی در دماهای بسیار بالا و بسیار پایین دارند.

امیر اسدی فرد، اضافه کرد: این سامانه توسط جوانان آذربایجانی و ترک زبان بهسازی، طراحی دوباره و از یک سامانه فرسوده تبدیل به سامانه ای کاربردی شده است.

اسدی فرد با اشاره به سخنان فرماندهی کل قوا مبنی بر افزایش توان بازدارندگی نیروهای مسلح گفت: در این خصوص اقدامات بسیاری در طراحی و بازطراحی بسیاری از سامانه های مدرن و فوق مدرن انجام یافته است که همواره برای افزایش این بازدارندگی تلاش می کنیم.

وی در خصوص مقررات استفاده از پهبادهای شخصی گفت: این گونه کوادکوپترها که در دست مردم است باید مورد تاثید سازمان هواپیمایی کشوری باشد و در مناطق و ارتفاع مشخص پرواز کنند که در صورت مزاحمت مردمی و استفاده در کارهای امنیتی به شدت مورد برخورد قرار خواهد گرفت.

فرماندهی قرارگاه پدافند شمالغرب کشور با اشاره به فعالیت این ارگان در آموزشهای حوزه قرآنی در سطح کشور گفت: منطقه پدافند هوایی شمالغرب سهمی حدود ۶ هزار نفری در تربیت قاریان و حافظان قرآنی در سطح کشور دارد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت همکاری مردم با پدافند هوایی گفت: مردم شریف می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در آسمان با مرکز کنترل و گزارشات مردمی پدافند هوایی منطقه با شماره گیری ۳۴۳۰۰۰۰۲ گزارشات خود را به همکاران ما برسانند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =