ایرنا نوشت: فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که شکستن محاصره شهر دیرالزور یک دستاورد بزرگ و تحول راهبردی در جنگ با تروریسم است.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه افزود: پس از یک سلسله عملیات موفق، یگان های نیروهای مسلح با همکاری نیروهای هم پیمان و با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه دومین مرحله از عملیات خود را در عمق بادیه سوریه اجرا کردند و توانستند در یک عملیات بی نظیر و قهرمانانه، محاصره بیش از سه ساله شهر دیرالزور را بشکنند.

در بیانیه ای فرماندهی ارتش سوریه آمده است که نیروهایی که از محور رقه - دیرالزور به نیروهایی که در این شهر پایداری و از شهروندان دفاع کردند و حماسه های قهرمانی و ازخود گذشتگی رقم زدند و الگویی برای فداکاری تبدیل شدند دیدار کردند.
این نیروها پس از حمله به تروریست های داعشی، صدها تن از آن ها را کشته یا زخمی کردند و ده ها مقر، استحکامات و صدها دستگاه تجهیزات مختلف نظامی را منهدم کردند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اضافه کرد: این دستاورد بزرگ یک تحول راهبردی در جنگ با تروریسم است و قدرت و عزم ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان را برای شکست کامل توطئه تروریستی در سوریه و ناکام گذاشتن طرح های تجزیه ای و تقسیمی حامیان تروریسم را به نمایش گذاشت.

شکستن محاصره دیرالزورآغازی برای گسترش عملیات نظامی در منطقه و اطراف آن برای از بین بردن باقیمانده های گروه تروریستی داعش است که توان نظامی آن باشتاب زیر ضربه های ارتش سوریه فروپاشیده است.
این پیروزی، شریان حیاتی پشتیبانی تدارکاتی از شهر دیرالزور و نیروهای مدافع آن به شمار می رود و شرایط مناسب را برای عملیات آینده فراهم می کند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد که پایداری شهروندان و نیروهای مسلح قهرمان در دیرالزور را گرامی می دارد و با ملت مقاوم پیمان می بندد که نیروهای مسلح سپرمیهن و قلعه مستحکم آن باقی می ماند و بر عزم و اراده خود در ادامه مبارزه با تروریسم تا نابودی آن و بازگشت امنیت به سراسر خاک جمهوری عربی سوریه تاکید می کند.
روز سه شنبه با ورود نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مقر تیپ 137 در غرب شهر دیرالزور محاصره سه ساله این شهر به طور کامل شکسته شد.

با ورود این نیروها، محاصره محله های غربی و شمال غربی دیرالزور ازجمله جنینه، الرشدیه، میشیه، جمعیه الزهور و تیپ 137 شکسته شد.

نیروهای ارتش هم اکنون برای شکستن محاصره محله های هرابش، طحطوح و فرودگاه نظامی دیرالزور که گروه تروریستی تکفیری داعش میان آن ها با دیگر مناطق تحت کنترل ارتش فاصله انداخته تلاش می کنند.

استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و شهر دیرالزور در کرانه رود فرات واقع شده است.
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره گروه تروریستی تکفیری داعش بود و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =